خبرگزاری کار ایران

نویسنده جوان و هنرمند حوزه هنری استان زنجان:

جذابیت هنرهای تصویری عامل اصلی کمرنگ تر شدن داستان نویسی در بین نوجوانان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۶۲۲

نویسنده جوان و هنرمند حوزه هنری استان زنجان، جذابیت هنرهای تصویری را عامل اصلی کمرنگ تر شدن داستان‌نویسی در بین جوانان و نوجوانان دانست.

نویسنده جوان و هنرمند حوزه هنری استان زنجان گفت: اگر مسئولان خود، پیگیر برپایی و تشکیل کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته و مطرح باشند این هنر همانند گذشته پویایی خود را بدست می‌آورد.

به گزارش ایلنا از زنجان، مریم بیات تبار، با اشاره به اینکه هنرهای تصویری جذابیت خاصی برای جوانان و نوجوانان دارد، اظهار کرد: این امر باعثشده است که جوانان و نوجوانان امروزه کمتر به سمت هنر داستان نویسی روی بیاورند.

وی با تاکید براینکه ایجاد تنوع در کارگاه‌های داستان نویسی یکی از عوامل مهم در جذب هنرجویان به این عرصه است، افزود: با افزایش جذابیت در کارگاه‌های داستان نویسی و برگزاری اردو‌ها و جشنواره‌های داستان نویسی می‌توان هنرجویان جدید را در این عرصه پرورش داد.

این نویسنده فعال با یادآوری اینکه امروزه عرصه داستان نویسی نسبت به سالهای گذشته از سوی مسئولان مربوطه چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: اگر مسئولان خود، پیگیر برپایی و تشکیل کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته و مطرح باشند این هنر همانند گذشته پویایی خود را بدست می‌آورد.

وی برگزاری جلسات عصر داستان و نقد کتاب را نیز از جمله موارد مهم در جذب هنرجویان به کارگاه‌های داستان نویسی دانست.

یادآور می‌شود مریم بیات تبار متولد ۱۳۶۵ در زنجان است که فعالیت در عرصه نویسندگی را از سال ۸۴ آغاز کرده که توانسته در جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری عناوین بر‌تر را کسب کند.

کسب رتبه اول در جشنواره شعر منطقه‌ای در سال۸۲، کسب رتبه دوم در جشنوارهٔ شعر استانی در سال۸۳، کسب رتبه دوم در جشنوارهٔ ملی جایزه ادبی یوسف در اسفند۸۷، کسب رتبه قهرمان کشوری در مسابقه ملی تبیان در اسفند۸۸، نفر برگزیدهٔ جشنوارهٔ داستان نویسی طلوعی دیگر در سال۸۹ و نفر اول جشنوارهٔ استانی سطر و سنگر در سال۹۰ و… از جمله افتخارات وی در سالهای اخیر است.

گفتنی است هنرمند حوزه هنری استان زنجان، تدوین خاطرات محمدحسین تجلی با عنوان صرف خون در سال۸۶، تدوین خاطرات آزاده جانباز، آقای فتاح کریمی با عنوان پشت تپه‌های ماهور، رمان نوجوان «روزهایی که بابا نبود» که در انتشارات سوره در دست چاپ است و مجموعه داستان مشترک «کله‌های سنگی» و همچنین سه مجموعهٔ مشترک دیگر را در کارنامه فعالیت‌های خود به ثبت رسانده است.

شایان ذکر است کتاب «پشت تپه‌های ماهور» به همت مریم بیات تبار تدوین و نگارش شده که در آن خاطرات آزاده جانباز فتاح کریمی به زبان داستانی بیان شده است.

این کتاب به کوشش معاونت ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، توسط انتشارات هدی در سال ۹۲ در ۱۲۰۰ جلد و ۱۶۸ صفحه به چاپ رسیده و این کتاب در ده فصل گردآوری شده که هر فصل شامل خاطراتی داستان‌گونه و خواندنی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز