خبرگزاری کار ایران

دکلمه‌های خسرو شکیبایی از حکایت‌های سعدی پرفروش شد

در هفته‌ی بزرگداشت سعدی؛ آلبوم 40 حکایت از گلستان سعدی با دکلمه زنده یاد خسرو شکیبایی و موسیقی کارن همایونفر پرفروش شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

1- موسیقی فیلم بادیگارد اثر کارن همایونفر

2- شهر من بخند اثر پالت

3- دخت پری‌وار اثر علیرضا قربانی و مهیار علیزاده (پیش فروش)

4- ماه و ماهی اثر حجت اشرف‌زاده و آرش و امیر بیات

5- 40 حکایت از گلستان سعدی اثر کارن همایونفر و خسرو شکیبایی

40 حکایت از گلستان سعدی

آلبوم «40 حکایت از گلستان سعدی» با آهنگسازی کارن همایونفر و صدای زنده‌یاد خسرو شکیبایی، توسط نشر آوا خورشید منتشر شده است. در این آلبوم، آرش بادپا به عنوان دستیار آهنگساز و نوازنده سنتور و صداهای الکترونیک حضور دارد و مهدی سیف، همایون پشت دار و بابک حبیبی با تار، کمانچه و نی به نوازندگی پرداخته‌اند.

از این مجموعه، آلبوم «12 حکایت از گلستان سعدی» طراحی گرافیک و تصویرسازی‌های محیا فرمانی با استفاده از المان‌های نقاشی ایرانی و نقاشی خط، شعرهایی را که سعدی لابلای حکایت‌ها گنجانده، به زبانی تصویری بازگو کرده و داستان هر حکایت را با نقاشی بیان می‌‌کند.

بادیگارد

در این مجموعه بیست و چهار قطعه قرار دارد و ضبط آنها در استودیو «پاپ» و به صدابرداری «میلاد فرهودی» انجام شده است. «احسان بیرقدار» که دستیار کارن همایونفر در آهنگسازی هم بوده و «کریس گراهام» به ترتیب میکس و مسترینگ قطعات را انجام داده‌اند. «علی جعفری‌پویان»، «همایون رحیمیان»، «نیما زاهدی»، «میثم مروستی»، «میلاد عالمی»، «امین غفاری»، «کریم قربانی»، «مهرداد عالمی»، «حسن فراهانی»، «آرین قیطاسی»، «علی پژوهشگر» و کارن همایونفر و احسان بیرقدار هم نوازندگان آلبوم موسیقی متن بادیگارد هستند. این مجموعه با همت شرکت «پیانو هفت» تولید و از سوی پخش «جوان» در بازار توزیع شده است.

فیلم‌سینمایی بادیگارد به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» از هفته پایانی اسفندماه و همزمان با نوروز 95 اکران شد. این کارگردان درباره آهنگساز هجدهمین فیلم‌سینمایی‌اش گفته: «تجربه موسیقی بادیگارد با هفده فیلم قبلی‌ام متفاوت شد، چون کارن همایونفر در بادیگارد چنان جوشید که خود تجلی مضمون اصلی فیلم، «محافظ بادیگارد» شد. در چنین موقعیتی، کارگردان بادیگارد جز فخر به حضور چنین هنرمندی چه باید بگوید...»

دخت پری‌وار

آلبوم «دخت پری‌وار» پس از آلبوم موفق «حریق خزان»‌؛ دومین همکاری همکاری مهیار علیزاده و علیرضا قربانی است.

این آلبوم از سال 92 آغاز شده که به دلایل ضبط هم‌زمان با آلبوم مشترک با «همایون شجریان» و همچنین تولید و انتشار آلبوم «در شعله با تو رقصان»، ضبط آن در مقطعی متوقف و دوباره در سال 94 آغاز شد و هم‌اکنون آماده انتشار است.

در این آلبوم که شامل 9 قطعه باکلام و سه قطعه سازی است؛ اشعاری از سعدی، عراقی، عطار نیشابوری، هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، قیصر امین‌پور، محمدعلی بهمنی و علیرضا کلیایی استفاده شده است. مهیار علیزاده در مورد این آلبوم گفته است: «ضبط وکال با دقت و وسواس بسیار بالایی انجام شده و من علیرضا قربانی همانند آلبوم «حریق خزان»، انرژی زیادی را برای ضبط هرچه بهتر این مجموعه صرف کرده‌ایم.»

ماه و ماهی

این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است.

ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه‌باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و  یاد یار و یک قطعه بی‌کلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است.

در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده دارند.

شهر من بخند

این اثر، دومین آلبوم گروه "پالت" است و اعضای آن معتقدند که حاصل تجربیات تازه این گروه از آلبوم آقای بنفش تاکنون، منجر به ساخت این آلبوم شده است. این آلبوم 57 دقیقه‌ای، فضاهای تازه‌ای را در سبک پاپ, راک و جَز تجربه می‌کند. "شهر من بخند" از اشعار امید نعمتی، تورج نگهبان، سیاوش کسرایی، نیما یوشیج، حسام الدین محمدیان پور و گیزبرت زوکنیپهاوزن استفاده کرده است.

کد خبر : ۳۶۳۶۱۴