خبرگزاری کار ایران

گروه‌های تلفیقی با مشکل صدابرداری مواجه شدند/تاخیر‌های چند ساعته در اجرا

شب گذشته (23 بهمن ماه) گروه‌های موسیقی تلفیقی هریک با تاخیر‌های یک ساعته و یک ساعت و نیمه روی صحنه رفتند و با مشکلات جدی ازنظر صدابرداری مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ گروه‌های بخش تلفیقی که در سالن ارسباران روی صحنه می‌روند؛ در سومین روز از جشنواره کار خود را آغاز کردند. روز گذشته چهار گروه «دال»، «اوان»، «داماهی» و «کامنت» روی صحنه رفتند اما مسائلی که از گذشته پیش‌بینی می‌شد؛ مشکلات متعددی را ایجاد کرد.

دو کنسرت اول که به اجرای گروه «اوان» و «دال» اختصاص داشت؛ با یک ساعت تاخیر آغاز شد و این مسئله واکنش برخی مخاطبان را به دنبال داشت. اما سرانجام با اجرای گروه «اوان»؛ مشکلات صدابرداری آغاز شد و تیم صدابرداری مانند عضوی از گروه دائما روی صحنه درحال رفع کردن مشکلات بودند. این مسئله در اجرای گروه «دال» هم دیده شد تا جایی که نوازنده ساز کوبه‌ای میان یکی از قطعات اجرا را متوقف کرد و گفت: در بلندگوی رو به روی من صدای پیانو نیست. حل کردن این مسئله نزدیک به 5 دقیقه زمان برد.

اما در بخش دوم اجراها؛ که «داماهی» و «کامنت» روی صحنه می‌رفتند؛ به طبع تاخیر یک ساعته در اجراهای بخش اول؛ کنسرت که قرار بود ساعت 9 برگزار شود؛ با یک ساعت و نیم تاخیر ساعت ده و نیم آغاز شد. در اجرای این دو گروه مشکلات صدا کمرنگ شده بود اما همچنان صدای مطلوبی در سالن شنیده نمی‌شد.

در شب گذشته «داماهی»مخاطبان را به وجد آورد و نشان داد که به سرعت توانسته به یکی از پر طرفدارترین گروه‌های موسیقی تبدیل شود. «داماهی»  تنها گروهی بود که آنچه روی صحنه اجرا کرد مطابق با قطعات داخل بروشور بود. در ادامه گروه «کامنت»به طور کلی رپرتوار دیگری اجرا کرد و تنها دو قطعه با بروشور مطابقت داشت.

در اجراهای بخش اول هم «اوان» دو قطعه را جا به جا زد و «دال» سه قطعه را اجرا نکرد. متاسفانه با وجود تغییرات متعددی که در رپرتوار وجود داشت؛ گروه‌ها هم نام قطعاتی که اجرا می‌کنند را اعلام نکردند.

کد خبر : ۳۴۶۵۳۶