خبرگزاری کار ایران

رییس رسانه ملی در افتتاحیه شبکه تهران:

شبکه‌ای چابک با نیروی انسانی کم و ماموریت اقتصادی/ تهران کدخدا می‌خواهد

رئیس رسانه ملی، شبکه تهران را شبکه‌ای چابک با نیروی انسانی کم عنوان کرد که برایش ماموریت اقتصادی تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سرافراز (رییس سازمان صداوسیما) در مراسم افتتاحیه شبکه تهران که امشب (۵ بهمن ماه) در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب گفت: پیش از این شبکه ۵ به عنوان شبکه تهران شناخته می‌شد اما از حدود ۶ سال قبل از طریق فرستنده‌های دیجیتال زمینی از هویت تهران به هویت ملی تبدیل شد.

وی با اشاره به ماموریت اقتصادی این شبکه در یک سال گذشته، ادامه داد: در یک سال اخیر ماموریت پرداختن به مسائل اقتصادی کشور که در سایر شبکه‌های تلویزیونیوجود نداشت به این شبکه محول شد

به گفته سرافراز افتتاح این شبکه به زمان بیشتری نیاز داشت اما به دلیل مناسبت‌هایی مثل دو انتخابات که در پیش داریم شبکه تهران زود‌تر افتتاح شد.

رییس رسانه با اشاره به این مطلب که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیاز داشتیم که در شبکه‌های استانی از کاندیدا‌ها دعوت کنیم و آن‌ها با مردم صحبت کنند؛ افزود: این جزو الزامات بود و بنابراین با این هدف شبکه تهران زود‌تر راه اندازی شد. برای این شبکه اهدافی طراحی شده است و مجموعهٔ از ماموریت فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و مخصوصا اطلاع رسانی در ابعاد و موضوعات مختلف برای شبکه تهران تعریف شده است.

وی دربارهٔ اهداف راه‌اندازی شبکه تهران گفت: مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به همراه اطلاع‌رسانی قرار است در شبکه تهران صورت بگیرد چرا که محیط کلان‌شهر تهران ایجاب می‌کند که به مسائل گوناگون بپردازد.

سرافراز با اشاره به فعالیت اطلاع‌رسانی شبکه تهران خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در آینده به گونه‌ای است که منظومه اتفاقاتی که در تهران اتفاق می‌افتد سریع و آسان در اختیار مردم قرار بگیرد تا خودشان بتوانند درباره موضوعات شهریشان تصمیم بگیرند. این شبکه با استفاده از قابلیت‌های شبکه مجازی و همچنین اپلیکشن‌های تلفن همراه اطلاعاتی که درون شهر تهران قرار دارد را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

رییس سازمان صدا و سیما، شبکه تهران را شبکه‌ای چابک عنوان کرد و ادامه داد: شبکه تهران، شبکه چابک با نیروی انسانی کم ولی کارآمد و جوان است.

وی شبکه تهران را شبکه مجری محور خواند و افزود: قرار است در پخش این شبکه مجری‌ها حضور داشته باشند و با مخاطبان ارتباط برقرار کنند. مجری‌های جدید شبکه برنامه‌هایی را که قرار است پخش شود میزبانی می‌کنند.

سرافراز ادامه داد: کیفیت تصویر و یا به عبارت دیگر تصاویری با وضوح بالا ویژگی این شبکه است و شبکه تهران اولین شبکه با وضوح تصویری بالا خواهد بود که به شکل تولیدی در داخل کشور فعالیت می‌کند.

وی افزود: البته ما پیش از این کانال اچ دی و شبکه‌هایی را در حوزه برون مرزی داشتیم که با این کیفیت راه اندازی شدند اما کانال اچ دی، تولیدی محسوب نمی‌شد. بنابراین شبکه تهران اولین شبکه تولیدی در داخل کشور است و امیدواریم سایر شبکه‌ها هم با این کیفیت تصویری فعالیت خود را ادامه دهند.

رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه شبکه تهران دو استودیوی جدید و یک واحد سیار دارد، گفت: به طور کلی نوار از این شبکه حذف شده است و از طریق پلی لیست و سِرور برنامه‌های آن پخش می‌شود.

سرافراز ازامه داد: امیدواریم از این به بعد تمام نهادهای مرتبط که برای شهر تهران کار می‌کنند و با مردم آن‌ها سر و کار دارند، کمک کنند تا شبکه‌ای مفید با اطلاع‌رسانی درست در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با تشکر از اجرای محمد اصفهانی و عباس شیرخدا گفت: اجرای عباس شیرخدا باعث شد که من فکر کنم شهر تهران نیز به یک کدخدا نیاز دارد، هر چند که دنیا خدا دارد، اما شهر تهران یک کدخدا می‌خواهد تا امور را هماهنگ‌تر و با هم افزایی بیشتر پیش ببرد و مشکلات مردم تهران حل شود. ما بهترین و زیبا‌ترین‌ها را در شهر تهران داریم اما از طرف دیگر این شهر در مسائلی مثل حاشیه نشینی و آلودگی هوا رکورددار است.

کد خبر : ۳۴۱۴۰۵