خبرگزاری کار ایران

روایت بهمن قبادی از مواجهه کودکان سوری با داعش؛

«زندگی در مرز» به فیلم‌های جشنواره برلین اضافه شد

«زندگی در مرز» یکی از فیلم‌های اضافه شده به نمایش‌های ویژه بخش «Generation» جشنواره فیلم برلین است. قبادی در این فیلم داستان زندگی هشت کودک در اردوگاه پناهندگان سوریه را در مواجهه با حملات داعش را مقابل دوربین برده است.

به گزارش ایلنا، مسئولان برگزاری شصت‌وششمین جشنواره فیلم برلین، مستند «زندگی در مرز» از بهمن قبادی و «خاطرات آنه فرانک» به کارگرانی «هانس استنبیشلر» را به فهرست نمایش‌های ویژه بخش «Generation» این رویداد سینمایی اضافه کردند.

در فیلم مستند «زندگی در مرز» که ایده اصلی و تهیه‌کنندگی آن برعهده این کارگردان ایرانی بوده است، هشت کودک در اردوگاه پناهندگان سوریه داستان زندگی خود را در مواجهه با حملات داعش در مقابل دوربین روایت می‌کنند.

پیش از این هم دو فیلم «رویای دم صبح» و «والدراما» به عنوان نمایندگان سینمای ایران در بخش «Generation» جشنواره فیلم برلین معرفی شده بودند، ضمن این که فیلم «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان در بخش پانوراما و فیلم «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی نماینده ایران در بخش اصلی جشنواره است.

رفیع پیتر کارگردان ایرانی هم با فیلم «من سیاه» از کشورهای فرانسه، مکزیک و آلمان در بخش اصلی جشنواره‌ی برلین حضور دارد.

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین از تاریخ 11 فوریه (22 بهمن) با حضور «مریل استریپ» بازیگر برنده سه جایزه اسکار هالیوودی در راس هیات داوران با نمایش فیلم «درود بر سزار» ساخته جدید «برادران کوئن» آغاز به کار می‌کند و تا 21 فوریه (دوم اسفند) ادامه خواهد داشت.

کد خبر : ۳۴۰۵۳۵