خبرگزاری کار ایران

سهم هنر از بودجه ۹۵ مشخص شد/افزایش ۴۲ درصدی بودجه سینما

براساس لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس که توسط رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد؛ بودجه وزارت ارشاد با 31 درصد رشد هزار و 12 میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز یکشنبه (بیست و هفتم دی ماه) حسن روحانی رئیس دولت یازدهم لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۵ را هم‌زمان با رفع تحریم‌های غیرعادلانه علیه ایران به مجلس تقدیم کرد.

بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده ۹۵۲ هزار میلیارد تومان و بودجه عمومی کشور ۲۶۷ هزار میلیارد تومان است. در این لایحه؛ بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزار و ۱۲ میلیارد تومان اعلام شده است. این آمار نسبت به بودجه‌ای که در سال گذشته برای این وزارت خانه تصویب شد؛ ۳۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بودجه امور سینمایی و تولید فیلم‌های فاخر با ۵. ۴۲ درصد رشد نسبت به بودجه مصوب سال گذشته ۱۵۲ میلیارد تومان پیشنهاد شده است. در ردیف بودجه پیشنهادی دولت مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان به جشنواره فیلم عمار و 5 میلیارد و 700 میلیون تومان به فیلم‌های فاخر دینی اختصاص داده شده است.

بودجه پیشنهادی دولت برای سازمان صداوسیما با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان است. سهم شورای نظارت بر سازمان صداوسیما نیز ۴ میلیارد و ۴۶۸ میلیون است.

برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ۱۰۳ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز ۶۵ میلیارد تومان بودجه را در اختیار گرفته است. در این میان؛ پژوهشکده هنر حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر : ۳۳۸۹۰۷