خبرگزاری کار ایران

آلبومی برای مقابله با آسیب‌های پاپ منتشر می‌شود؛

استقبال فستیوال‌های جهانی از ۴ دقیقه آواز معکوس/ ویدیویی که در گینس ثبت می‌شود+فیلم

امیر فرخ این روزها مشغول کار روی آلبومی‌ست که رامین بهنا؛ آرت پرودیوسر آن است. در این آلبوم رامین بهنا کاری متفاوت نسبت به فعالیت‌های پیشین خود را همراه با امیر فرخ انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ امیر فرخ (خواننده و از شاگردان محمد نوری و شفقی‌نژاد) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره این آلبوم می‌گوید: سبک آلبوم؛ پاپ راک است که گاهی کفه پاپ در آن سنگینی می‌کند. باتوجه به اینکه من و آقای بهنا (آهنگساز و نوازنده پیانو) با هدف بزرگ که آن تغییر ذائقه موسیقی مردم است؛ کارمان را شروع کردیم؛ تصمیم گرفتیم با این اثر ارتباط بیشتری با مخاطبان برقرار کنیم و به تدریج به سمت دیگری برویم. 

او ادامه می‌دهد: ما کار روی آلبوم را آغاز کردیم و تاکنون 8 قطعه از 12 قطعه آلبوم حاضر است. دو قطعه در این آلبوم سبک آلترنیتیو راک دارد و به‌طور کلی برنامه‌ریزی‌های ما برای این است که آلبوم تا نیمه دوم سال 95 آماده انتشار باشد.

این خواننده درباره وضعیت فعلی موسیقی پاپ می‌گوید: برای شخصی مثل من که هنوز کارش در ایران منتشر نشده؛ شاید این حرف‌های شعاری باشد اما پاپ امروز ما سراسر آسیب است. از ترانه تا تنظیم و موسیقی؛ همه پر از آسیب شده‌اند و حجم کارهای بد به قدری بالا رفته که کار خوب در این میان شنیده نمی‌شود. من حتی می‌توانم بگویم که ما موسیقی پاپ نداریم و درواقع این‌ها صرفا تکرارهایی در قالب‌های مشخص هستند. این مسئله هدف ما که تغییر ذائقه مخاطب باشد را تقویت می‌کند هرچند هدفی بزرگ و دست نیافتنی باشد.

اما امیر فرخ ویدیو آرت بارون را به عنوان اولین تک قطعه از آلبوم خود آماده کرده است. او در این ویدیو آرت رکورد گینس را شکسته و قرار است از 25 دی (15 ژانویه) شکبه ویوا در پنج کشور دنیا آن را پخش کند. ویدیو آرت بارون تاکنون به عنوان ویدیوی تحسین شده در فستیوال مگ مارت انتخاب شده است. این فستیوال امسال در ایتالیا برگزار شد. همچنین جایزه خلاقیت از فستیوال چَنِلز ملبورن و جایزه اول نوآوری از فستیوال پی‌سی‌ای؛ جزو افتخارات این ویدیو آرت به حساب می‌آید.

در ادامه پیش‌نمایش ویدیو آرت باران را که به صورت اختصاصی در اختیار ایلنا قرار گرفته؛ می‌بینید:

او درباره ویدیو آرت بارون و ایده آن توضیح می‌دهد: من این کار را بیشتر در فرم ویدیو آرت می‌دانم تا موزیک ویدیو و ایده‌ای که برای آن داشتم برای اولین بار اتفاق افتاد. ما در تصویر همه چیز را برعکس کردیم و برای اینکه لیپ سینک (همزمان‌سازی لب و صدا) من درست باشد؛ من هم باید 4 دقیقه و 18 ثانیه ریورس (معکوس) آواز می‌خواندم. طبق صحبت‌هایی که با نماینده‌های گینس هم داشتیم؛ این کار به زودی ثبت خواهد شد چراکه رکورد قبلی مربوط به معکوس حرف زدن بود و البته با حذف کورس‌های من؛ قطعه به 3 دقیقه و 10 ثانیه رسیده و این به معنای جابه‌جایی یک دقیقه‌ای رکورد گینس است.

امیر فرخ همچنین بیان می‌کند: در این کار سعی داشتیم با هزینه کم خلاقیت داشته باشیم. برای همزمان‌سازی لب و صدا در این کار من نزدیک به 4 ماه مصرع به مصرع شعر را معکوس خواندم و خوشبختانه در نهایت اثری شد که جوایز بسیاری گرفت و مورد استقبال واقع شد. این کار در بهمن سال 93 ضبط شد که ایده آن از من بود و باران حسن‌زاده (کارگردان سینما)؛ کارگردانی آن را برعهده داشت.

این خواننده می‌گوید: خوشبختانه شبکه ویوا از این ویدیو آرت استقبال کرده و از 15 ژانویه در شبکه‌های اتریش، سوییس، لهستان، مجارستان و آلمان پخش آن آغاز می‌شود و در طول سه ماه اگر استقبال خوبی صورت بگیرد؛ بارون به شبکه ویوا انگلستان می‌رود البته تا همینجا هم افتخار بزرگی‌ست و برای اولین بار است که یک هنرمند از داخل ایران به این شبکه می‌رود. من امیدوارم با توجه به این اتفاقات خوش‌آیندی که برای ویدیو آرت بارون افتاده؛ ارشاد نیز به روند مجوز گرفتن آن سرعت ببخشد تا بتوانیم همزمان با خارج؛ این اثر را در ایران نیز منتشر کنیم.

او در پایان از ساخت مستندی درباره ویدیو آرت باران خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: استودیو پرنده آبی صلح به عنوان تهیه‌کننده این ویدیو بعد از کسب تمام افتخارات بین‌المللی این اثر؛ اقدام به ساخت مستندی با نام از ایده تا اجرا کرده است که شامل بخش‌هایی از پشت صحنه و مصاحبه با عوامل ویدئو و چهره‌های صاحب‌نام عرصه‌های مختلف هنری می‌شود. این مستند در آینده با حضور هنرمندان اکران می‌شود.

کد خبر : ۳۳۰۸۶۶