خبرگزاری کار ایران

مشاور مدیرعامل منطقه آزاد کیش در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

وضعیت جزیره کیش از لحاظ فرهنگی بسیار مطلوب است

مرتضی بلوکی معتقد است که وضعیت فرهنگی جزیره کیش بسیار مطلوب است و حتی بالا‌تر از بسیاری از شهرهای ایران است.

بلوکی در گفتگو با خبرنگا رایلنا؛ با اشاره به سخنان یکی از عوامل سینما که چندی پیش گفته بود وضعیت فرهنگی در کیش اصلا خوب نیست، گفت: مهم این نیست که ما در فیلم‌ها نقش‌ آدم‌های خوب را بازی کنیم بلکه مهم این است که در زندگی نیز آدم خوبی باشیم.

وی ادامه داد: جزیره کیش در دوره دولت تدبیر و امید در بخش فرهنگ رشد زیادی کرده و بسیار موفق بوده‌است. ما نه تنها برنامه‌های فرهنگی را در این جزیره اجرا می‌کنیم بلکه سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده مردم کیش برنامه‌های مختلفی را در شهرهای دیگر نیز اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: به طور مثال ما امسال در شب‌های قدر در قطعه گمنام شهدای بهشت‌زهرای تهران برنامه‌های مذهبی خوبی اجرا کردیم و با برپایی یک غرفه به خانواده شهدا تابلوهای خطاطی و نقاشی هدیه دادیم و همچنین تعداد زیادی مفاتیح‌الجنان و کتب مذهبی اهدا کردیم.

وی ادامه داد: در این غرفه مسابقه کتابخوانی برگزار شد وبه ۱۸ نفر از برندگان مسابقه بلیت سفر به مشهد و کیش اهدا شد.

بلوکی افزود: همچنین امسال در مراسم اربعین سازمان منطقه‌آزاد کیش در مسیر راهپیمایی در عمود ۱۳۶۶ موکبی را دایر کرد و در این موکب روزانه ۵ هزار غذا بین عزاداران توزیع می‌شد.

مشاور مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ هیات مذهبی در این جزیره فعال هستند، گفت: بسیاری از مسئولان در هنگام سفر به کیش وضعیت فرهنگی این جزیره را بسیار خوب توصیف کردند. رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز سال گذشته در کیش گفتند که عشق به امام حسین (ع) در مردم کیش دیده می‌شود و حتی وضعیت مسائل فرهنگی همچون حجاب در کیش بسیار بهتر از بعضی شهرهای ایران است.

کد خبر : ۳۲۷۶۴۵