خبرگزاری کار ایران

در سن ۹۰ سالگی؛

شاعر و خالق تابلوی حضرت‌مسیح(ع) درگذشت

شاعر، ترانه‌سرا و نقاش خالق تابلو حضرت‌مسیح (ع) در بیمارستان جم دیده از جهان فرو بست.

به گزارش ایلنا، رحیم معینی‌کرمانشاهی متخلص به «معینی» که از سال ۱۳۸۷ به دلیل کهولت سن و بیماری در منزل شخصی بستری شده بود امروز دار فانی را وداع گفت.

رحیم معینی‌کرمانشاهی فرزند کریم‌خان معینی و نوهٔ «حسین‌خان معین‌الرعایا» بود. رحیم معینی که تخلص «امید» را در شعر برگزید، در سال ۱۳۰۴ در کرمانشاه متولد شد. پدرش کریم معینی، ملقب به سالارمعظم، مردی شجاع و دلیر بود و به‌واسطهٔ رفاقتی که با نصرت‌الدّوله فیروز داشت، چندی از طرف وی به حکومت‌فارس منصوب شد.

او از سال ۱۳۴۱ به کار نقاشی پرداخت و در این راه پیشرفت کرد و تابلوهایی نیز به یادگار گذارد که از جمله تابلو حضرت‌مسیح (ع) با کار سیاه‌قلم است و در ضمن کارهای نقاشی به نظم شعر می‌پردازد و قسمتی از آثار ادبی و اجتماعی او در روزنامهٔ سلحشوران غرب به چاپ رسید و داستان اختر و منوچهر را در 4 تابلو به رشتهٔ نظم کشید و در آن حقایقی از اجتماع زمان را مجسم کرد.

امید شاعری توانا و خوش‌ذوق و دوست‌داشتنی بود و ضمن سرودن شعر چندی به تصنیف‌سازی پرداخت و تصانیف او که توسط خوانندگان رادیو خوانده می‌شد از شهرت به سزایی برخوردار شد.

از آثار او 4 مجموعهٔ شعر به نام‌های: ای شمع‌ها بسوزید، فطرت، خورشید شب و حافظ برخیزطبع و نشر شد. استاد معینی‌کرمانشاهی قبلاً«عشقی» و بعد از مدتی«شوقی» و سپس«امید» و بالأخره«معینی» را برای تخلص برگزید.

کد خبر : ۳۲۲۹۰۵