خبرگزاری کار ایران

در نشست مطبوعاتی سریال نفس گرم مطرح شد:

پنهان‌کاری خیانت نیست

نشست مطبوعاتی سریال نفس گرم با حضور محمد مهدی عسگرپور کارگردان محمود رضوی تهیه کننده، طلا معتضد نویسنده، مرجانه گلچین، لیندا کیانی، مریم بوبانی، نیلوفر خوش‌خلق، محمد عمرانی، حامد کمیلی، رامین‌ راستاد، فرامرز روشنایی بازیگران سریال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عسگرپور در این نشست که شب گذشته 21 آبان در محل بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شد، گفت: بخش قابل توجهی از این سریال باقی مانده و در روزهای آینده دیده می‌شود اما ما امروز ترجیح دادیم به احترام اهالی مطبوعات در این نشست حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: طرح این سریال از چند سال پیش در ذهن من بود اما در آن قهرمان اصلی یک مرد بود اما داستان را تغییر دادیم همچنین به دنبال آن بودیم که به شکلی سریال به جلسات مذهبی بپردازدکه شعاری نباشد.

عسگرپور افزود: تم این سریال با سریال‌های سابق من همچون شیدایی متفاوت بود و در این سریال اتفاقاتی می‌افتد که در کارهای قبلی نیفتاده بود.

وی با اشاره به سختی ساخت سریال‌ها وفیلم‌های مذهبی گفت: این روز‌ها مدام این جمله را می‌شنویم که سینما وتلویزیون ایران در دایره تنگ سوژه‌ها گرفتار شده است و بسیاری می‌گویند چرا فقط در مورد چند موضوع خاص سریال ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: فیلم سازی در کشور ما از یک طرف بسیار ساده واز طرف دیگر بسیار سخت است ساده است برای اینکه با امکانات پیشرفته می‌توان به راحتی فیلم ساخت ولی سخت است برای اینکه همیشه این سوال مطرح است که درباره کدام شهر، کدام مردم وچه شغل وموضوعی می‌توان فیلم ساخت که دچار اعتراض ومشکل نشویم.

عسگرپور افزود: از طرفی دیگر فیلم‌برداری در تهران ومکان‌های دیگر بسیار سخت شده به طور مثال ما در فرودگاه امام با ممانعت‌های بسیاری برای فیلم‌برداری مواجه بودیم در حالی که خود من درفرودگاهی درفرانسه حتی مجوز فیلم‌برداری بر روی باند فرودگاه راگرفتم.

وی ادامه داد: ما شهرک سینمایی و محله نداریم به همین دلیل برای فیلم‌سازی باید به شهر‌ها و خیابان‌های واقعی برویم وفیلم‌سازی در اینگونه مکان‌ها کار ما سخت می‌کند.

مرجانه گلچین با اشاره به حضورش در این سریال گفت: پیشنهاد بازی در نفس گرم نوروز ۹۴ به من داده شد ومن درا بتدای کار تصور می‌کردم این نمایش یک اثر طنز است ولی وقتی با داستان سریال مواجه شدم دیدم که کار متفاوتی است و نوعی رجعت به سال‌های دهه ۶۰ است حضور در این سریال نوعی ریسک بود زیرا من ۱۰ سال بود که سریال طنز بازی می‌کردم و مخاطبان تلویزیون من را به عنوان یک بازیگر طنز قبول کرده بودند.

وی ادامه داد: من ده سال به عنوان بازیگر طنز ایفای نقش کردم اما باید به عنوان یک بازیگر به من حق بدهید که انتخاب‌های دیگری نیز داشته باشم. هرچند شاید در قسمت‌های اول پذیرش این امر برای تماشاگران کمی سخت باشد.

محمود رضوی تهیه کننده سریال نیز گفت: اینکه می‌گویند در این سریال به مسئله خیانت پرداخته شده درست نیست مسائلی که رد این سریال آمده کاملا شرعی وآیینی است و اگر به مسائل داخلی خانوادگی پرداخته شده پنهان‌کاری است وخیانت نیست.

طلا معتضدی نویسنده فیلم‌نامه نیز گفت: هدف ما در نگارش این سریال نشان دادن خیانت و یا رفتارهای یک مرد دو زنه نیست بلکه ما می‌خواستیم سفر درونی ملیحه (مرجانه گلچین) را نشان دهیم که یک انسان از یک نقطه چگونه به نقطه دیگر می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح عسگرپور پتانسیل کافی را داشت وتمام شخصیت‌پردازی‌ها انجام شده بود و کاراک‌تر مرجانه گلچین بسیار کاریزماتیک بود ونیازی به تغییرات زیادی از سوی من نداشت

وی ادامه داد: اگر داستان سریال تلخ است به این دلیل است که ساختار قصه این تلخی را می‌طلبد وتلخی سریال از درون داستان آمده است.

وی ادامه داد: ما در این سریال با قهرمان سریال همراه می‌شویم و این کنش قهرمان است که ما را با خود به جلو می‌برد.

حامد کمیلی نیز درباره حضور خود در این سریال گفت: من کار حرفه‌ای خودم را با تلویزیون شروع کردم و در سریال‌های مختلفی بازی کردم اما وقتی محمد مهدی عسگرپور پیشنهاد بازی در این سریال را داد سریع آن را پذیرفتم درغیر اینصورت برنامه‌ای برای حضور در تلویزیون نداشتم.

وی ادامه داد: من بعد از سریال پرده‌نشین قصدنداشتم در سریالی بازی کنم اما سریال نفس گرم بسیار قوی بود ومن پیشنهاد بازی را پذیرفتم.

مریم بوبانی نیز طی سخنانی گفت: من هر موقع که عسگر‌پور بخواهد با وی کار می‌کنم و زمانی که به من زنگ زده شد تا در سریال حضور پیدا کنم بسیار خوشحال شدم زیرا می‌خواستم همکاری با عسگرپور در رزومه کاری من باشد.

لیندا کیانی بازیگر دیگر فیلم گفت: خیلی خوشحالم که در این سریال حضور پیدا کردم تک بعدی نبودن نقش و اینکه کارگردانی ما نند عسگرپور سریال را می‌سازد برای من بسیار مهم بود تا بازی در آن را قبول کنم.

محمد عمرانی بازیگر سریال نفس گرم با اشاره به نگاه مدیران تلویزیون به سریال سازی گفت: متاسفانه نگاه کلیشه‌ای مدیران صدا وسیما به سریال سازی و اینکه آدم‌های خوب باید دارای ویژگی‌های ثابتی باشند به درام نویسی ضربه زده است و همین امر باعث شده ما مخاطبان زیادی راا ز دست بدهیم.

رامین راستاد نیز با تایید حرفهای عمرانی گفت: این نگاه که شخصیت‌های خوب باید درتلویزیون همیشه ظاهری مذهبی داشته باشند ودروغ نگویند درست نیست زیرا دروغ نگفتن و مطهر بودن فقط ویژه معصومین است.

نیلوفر خوش‌خلق نیز گفت: خیلی خوشحالم که این نقش به من داده شد ویکی از متفاوت‌ترین نقش‌ها بود که تاکنون بازی کردم.

عوامل سریال اعلام کردند که بعد از پایان پخش کامل سریال نشست مفصلی را با اهالی رسانه برگزار کنند و این نشست فقط به احترام آن‌ها در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

کد خبر : ۳۲۱۳۶۹