خبرگزاری کار ایران

جنتی در جمع خبرنگاران:

قصد تغییر در سطح معاونت هنری ندارم / سفر به عربستان برای مذاکره با مقامات و بررسی فاجعه منا

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۷۹۸

علی جنتی در حاشیه مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی درباره سفرش به عربستان و اقداماتش برای فاجعه منا توضیح داد. او همچنین مرادخانی را مدیری با سابقه دانست و گفت که قصد تغییر در سطح معاونت هنری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی جنتی (وزیر ارشاد) در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا قصد ایجاد تغییرات در سطح معاونت هنری دارد یا خیر؛ گفت: ما معاونین خود را با فکر، اندیشه و برسی انتخاب کردیم. گاهی برای انتخاب یک معاون 5 گزینه را بررسی کردم. آقای مرادخانی جزو برجسته‌ترین و پرسابقه‌‌ترین مدیران ارشاد است.

او ادامه داد: ما جریاناتی خارج از وزارت خانه داریم. این افراد هر روز یک سوژه می‌سازند که این‌بار سوژه‌ آن‌ها آقای مرادخانی شده است. یک بار مطرح می‌کنند که ایشان دو شغله هستند یا می‌گویند بعضی از مشاوران ایشان مشکل دارند. هیچ یک از این صحبت‌ها درست نیست البته ما قبول داریم که نواقصی وجود دارد باید اشکالاتمان را مرتفع کینم. در طول دو ساله اخیر به طور مرتب دیده‌ام که روی یک سوژه مشخص متمرکز می‌شوند و سخی در خرابکاری دارند. متاسفانه هر از چندگاهی یک مسئله‌ای مطرح می‌شود و یک سری جریانات زنجیره به دنبال آن شروع به حمله کردن می‌کنند.

جنتی در ادامه افزود: ما اگر بخواهیم به این حاشیه‌ها بپردازیم باید هر روزمان را صرف این مسائل کنیم. ما اصلا توجه به این قضایا نداریم. باید کار خودمان که سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی و فعالیت در حوزه‌های فرهنگی هنری است را در نظر بگیریم و روی اصلاح بخش فرهنگ و ارتقاع سطح فرهنگ عمومی کار کنیم. خوشبختانه هم روی این مسائل کار می‌‌شود و توجهی به حاشیه‌ها نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد همچنین درباره حضورش در عربستان برای رسیدگی به فاجعه منا توضیح داد: در ابتدا باید تصویری توسط سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و همه کسانی که در صحنه شاهد بودند؛ بدست بیاوریم تا متوجه شویم دقیقا چه اتفاقی در آنجا رخ داده. تعداد جانباختگان، مصدومین و مفقودین را باید بدست بیاوریم و برای انتقال‌ آن‌‌ها به ایران اقدام کنیم. برخی از مصدومین احتمالا باید بیمارستان های داخل کشور انتقال یابند و ما باید نوع استقبالی که از این عزیزان قرر است صورت بگیرد را مد نظر بگیریم.

وی همچنین افزود: حداقل هشت استان ما درگیر این مسئله هستند و باید عزیزان این مردم به شهرستان‌ها منتقل شوند. این فاجعه‌ای که رخ داده مسئولیتش با دولت عربستان است و عربستان باید پاسخگو باشد. ما باید مقامات عربستان نیز مذاکره کنیم تا شرایط بهتری را فراهم کند و اجساد به داخل کشور منتقل شوند و تا پایان موسم حج بتوانند در رفاه وظایف دینی خود را انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز