خبرگزاری کار ایران

آنسامبل باروک فرانسوی می‌نوازد؛

آواز صلح در باغ موزه نگارستان

آنسامبل کارگاه باروک قصد دارد در جدیدترین کنسرت خود موسیقی باروک فرانسوی در عصر ورسای را به باغ موزه نگارستان ببرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ آنسامبل کارگاه موسیقی باروک با گذشت نزدیک به دوسال همچنان فعالیت مستمر خود را ادامه می‌دهد. در ادامه این فعالیت‌ها؛ این آنسامل قصد دارد تا رپرتواری از موسیقی باروک فرانسوی را نهم و دهم مهر ماه از ساعت هشت شب در باغ موزه نگارستان اجرا کند.

در این کنسرت که باغ‌های ورسای نام گرفته؛ آثاری از Monteclair" ،"Lambert" ،"Boismortier" و Hotteterre" اجرا می‌شود. در کانتانت"Monteclair" که برای آواز تنور و ساز نوشته شده؛ کریستف رضاعی آوازی که محوریت صلح می‌خواند. این کانتان با تیتر بازگشت صلح مشهور شده است. در این کنسرت کریستف رضاعی آوازهای کوتاهی از "Lambert" نیز می‌خواند.

در این برنامه کریستف رضاعی (آواز،تنور)، رضا عسگرزاده و فرهود بیگلربیگی (ریکوردر)، پویان فرزین (فلوت تراورسو)، پوریا کیانی و امیرحسین نوروز ناصری (ویلن) و آیدین منعم (هارپسیکورد) قطعاتی از مَره، هوتِتِر، بوآمورتیه، لامبر و مونته‌کِلِر اجرا می‌کنند. کارگاه موسیقی باروک سعی دارد با رعایت ویژگی‌های زیبایی‌شناختی و تکنیکی دوره باروک، اجرایی سبک‌شناسانه از موسیقی این دوره ارائه دهد.

photo_2015-09-24_17-10-13

کریستف رضاعی درباره درباره کنسرت باغ‌های ورسای توضیح می‌دهد: نقطه مهمی که باعث درخشش موسیقی باروک فرانسوی شد؛ دوران پادشاهی لویی چهاردهم بود. این پادشاه که در عصر ورسای زندگی می‌کرد اهمیت زیادی به موسیقی داد همچنین در آن زمان لولی سرپرست آهنگسازان دربار بود در نتیجه نقش مستقیمی بر تصمیمات فرهنگی آن دوره داشت.

او همچنین اضافه می‌کند: موسیقی باروک ایتالیایی تلاش بر به نمایش گذاشتن تکنیک‌ها و صدرت صدای خواننده داشت اما موسیقی باروک فرانسوی به متن توجه داشت همواره در خدمت متن قرار داشت. از این رو همواره می‌گویند که جنگی میان موسیقی باروک ایتالیایی با فرانسوی در گرفته است.

رضاعی درپایان می‌گوید: آنسامبل کارگاه باروک در نظر دارد در ادامه فعالیت‌هایش بعد از ماه محرم و سفر کنسرت‌های دیگری برگزار کند و شاید موسیقی باروک ایتالیایی و انگلیسی را برای اجرا در نظر بگیرد. همچنین قرار است بعد از ماه سفر؛ کنسرت مشترکی با یک نوازنده ویولن دادامبای بلژیکی در فرهنگسرای نیاوران برگزار کنیم که بخش اول کنسرت به تکنوازی او اختصاص دارد و در بخش دوم آنسامبل باروک همراهی کننده خواهد بود.

بلیت فروشی این کنسرت از سایت تیوال انجام می‌شود و قیمت بلیت‌ها 60000 تومان تعیین شده است.

کد خبر : ۳۰۷۵۶۹