خبرگزاری کار ایران

با برگزاری فستیوال موسیقی قونیه؛

شجریان در تور «سرگشتگان عشق» می‌خواند

محمدرضا شجریان به همراه گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی چهارم مهر در قونیه کنسرت برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ شجریان پیش از این قرار بود در استانبول نیز به اجرای برنامه بپردازد که به دلایلی نامعلوم این برنامه لغو شد. اما برگزاری این کنسرت؛ نگرانی‌هایی که در این مدت به خاطر بیماری شجریان پیش آمده بود را برطرف می‌کند.

 این کنسرت در قالب فستیوال موسیقی در قونیه به مناسبت تولد «مولانا» و به مدت یک هفته در culture park برگزار می‌شود. در سال‌های گذشته هنرمندانی چون فاطمه واعظی، پریسا، مجید خلج، کیهان کلهر به اجرای برنامه پرداخته‌اند.

 کنسرت شجریان و گروه شهناز تحت عنوان تور جهانی «سرگشتگان عشق» انجام می‌شود. در این کنسرت یک قطعه از ساخته‌های خود شجریان با شعری از «سیمین بهبهانی» به نام «بانگ دهل» اجرا می‌شود، همچنین بخش اول این برنامه در شور و دشتی از ساخته‌های «سعید فرج‌پوری» است و بخش دیگر در راست‌پنجگاه، افشاری و ماهور از ساخته‌های مجید درخشانی اجرا می‌شود.

 «صورتگر نقاشم» به همراه یک پیش‌درآمد و چهارمضراب از دیگر ساخته‌های درخشانی است که در این کنسرت اجرا می‌شود. دیگر قطعات این برنامه با آهنگسازی «سعید فرج‌پوری» و «مجید درخشانی» و با تنظیم «مجید درخشانی» روی اشعاری از حافظ، مولانا، باباطاهر، سایه، سیمین بهبهانی و فریدون مشیری است.

کد خبر : ۳۰۵۳۴۵