خبرگزاری کار ایران

شهرداد روحانی؛ باغ ایرانی را رهبری می‌کند

شهرداد روحانی در تازه‌ترین کنسرت خود قصد دارد قطعه باغ ایرانی را اجرا کند. او با بازیگران مشهور سینما گفت و گو کرده تا در اجرای آینده؛ یک نفر راوی قطعه پیتر و گرگ باشد و بتواند این قطعه را نیز روی صحنه ببرد.

به گزارش ایلنا؛ نشست خبری کنسرت شهرداد روحانی صبح امروز12 مرداد) با حضور شهرداد روحانی آهنگساز و رهبر ارکستر و حمید اسفندیاری نماینده شرکت برگزار کننده در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست شهرداد روحانی با اشاره به تاخیر در صدور مجوزهای این اجرا گفت: به دلیل اینکه مراحل اخذ مجوز به طول انجامید، تا دیروز بعدازظهر تمرین‌ها را آغاز نکرده بودیم. در عین حال،‌ تبلیغات نیز انجام نشده بود.

وی با اشاره به رپرتوار اجرایی در این کنسرت افزود: این اجرا در دو بخش با اجرای قطعاتی از ساخته‌های خودم برگزار می‌شود که بخش اول برای ارکستر زهی نوشته شده و چند قطعه با تم محلی با پیانو توسط سولیست پیانو میلاد عالمی انجام می‌‎گیرد . بخش دوم هم با ارکستر ضربی و بادی اجرا می‌شود که بنده هم به عنوان رهبر و هم به عنوان سولیست پیانو قطعاتی را اجرا خواهم کرد. ضمن اینکه قطعه "باغ ایرانی" با سولوی ویولن به نوازندگی میلاد عالمی روی صحنه می‌رود.

روحانی درباره اجرای قطعه ˝پیتر و گرگ˝ نیز گفت: این اثری است که راوی دارد، اما بدون راوی هم می‌توان آن را اجرا کرد، من علاقه داشتم برای اجرای این قطعه از راوی استفاده کنم، اما برای انجام این کار نیاز به برنامه‌ریزی طولانی داشتیم. البته قصد دارم در آینده این قطعه را با حضور راوی روی صحنه ببرم. البته ناگفته نماند که راوی این اثر باید شخصیتی شناخته‌شده باشد و درعین حال تجربه بازیگری را نیز داشته باشد. با چند تن از دوستان درحال مشورت هستیم تا به یک جمع‌بندی برای این انتخاب برسیم.

این آهنگساز درباره ارکستری که او را همراهی می‌کند، توضیح داد:  در ارکستر این اجرا یک تعداد نوازنده‌های جدید وجود دارند که میانگین سنی‌شان بین 20 تا 30 سال است و با وجود اینکه تمرینات کمی در پیش داریم اما از همکاری با آنها لذت می‌برم، علاوه بر این مسائل در این کنسرت مایستر ارکستر نیز همایون رحیمیان خواهد بود.

شهرداد روحانی با بیان اینکه ما نوازنده حرفه ای در ایران کم داریم، اظهار داشت: من هر بار که به ایران می‌آیم اسامی جدید را برای  فعالیت در ارکسترها می‌شنوم. البته این اصلا بد نیست. به طور مثال در شهر لس آنجلس که من زندگی می‌کنم برای تنها یک شهر 10 ارکستر حرفه‌ای وجود دارد در هفته 5 روز تمرین داشته و هفته‌ای دو بار هم اجرا می‌روند آن هم برای شهری که 12 میلیون نفر جمعیت دارد.

وی افزود: آنجا یک دفتر هست که تقریبا قطری به اندازه 300 صفحه دارد و نامش کانون نوازندگان است. نام حدود دوهزار نوازنده که وقت‌شان آزاد است در آن دفتر ثبت شده و اگر شما ضبط داشته باشید یا بخواهید ارکستری تشکیل دهید، با این نوازندگان تماس می‌گیرید. می‌خواهم بگویم آنقدر تعدادشان زیاد است که اصلا نمی‌شود در چند ارکستر ساز بزنند، اما به هر حال برای یک موزیسین، بهتر است که همیشه فعال باشد.

در پایان این نشست حمید اسفندیاری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره تاخیر در صدور مجوزها گفت: این مراحل در زمان مدیریت پیروز ارجمند به صورت کامل طی شد اما اداره اماکن نیز باید نوازنده‌ها را استعلام می‌کرد که پروسه همین کار باعث تأخیر در روند کسب مجوز شد.

کنسرت شهرداد روحانی 15 مردادماه ساعت 21 در برج میلاد برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۹۴۸۷۸