خبرگزاری کار ایران

هادی تقی‌زاده رمانی با محور آخرزمانی می‌نویسد

هادی تقی‌زاده (نویسنده) که چندی پیش مجموعه داستان «باواریا و چند داستان دیگر» را توسط نشر نیماژ به چاپ رسانده، مشغول نگارش رمانی آخرزمانی است.

تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، زمان اتمام نگارش این رمان را آخر پاییز اعلام کرد و گفت: ژانر داستان به نوعی علمی تخیلی با چاشنی آخرزمانی است. از سوی دیگر اتفاقات کتاب به نوعی تحت تاثیر شرایط محیطی و جفرافیایی منطقه خاورمیانه نیز قرار دارد. مواردی مثل شکل‌گیری داعش، جنگ‌های موجود در منطقه و ... از جمله اتفاقات واقعی خاورمیانه هستند که در داستان گنجانده شده و روند ماجراها نقش دارند.

نویسنده‌ی رمان «گراف گربه» اضافه کرد: هنوز ناشر و نامی برای داستان انتخاب نشده است. البته تا همین جای کار که از روند نگارش قصه گذشته چندین نام مدنظر دارم اما هیچکدام قطعی نشده‌اند. با اتمام داستان راحت‌تر می‌توان درباره‌ی نام‌گذاری و انتخاب ناشر تصمیم گرفت.

تقی‌زاده؛ داستان‌نویس و پژوهشگر تاریخی و نویسنده زندگینامه بزرگان ایران به زبان داستانی است. از جمله آثار او می‌توان از مجموعه داستان‌های «باواریا و چند داستان دیگر»، «شکار فرشتگان»، «فشار آب بر دنیای عجیب دلکو» و رمان «گراف گربه» که برگزیده‌ی جایزه‌ی ادبی مهرگان شناخته شد؛ نام برد. علاوه بر این‌ها در کارنامه ادبی او نام دو بیوگرافی درباره آثار و زندگی شیخ فخرالدین عراقی و داستان توس که به شرح ماجرای زندگی حکیم ابوالقاسم فردوسی می‌پردازد؛ به چشم می‌خورد.

جدیدترین اثر منتشر شده از تقی‌زاده یعنی مجموعه داستان «باواریا و چند داستان دیگر»؛ شامل 22 داستان کوتاه است که هرکدام از داستان‌ها هم استقلال خودشان را دارند و به لحاظ فرم و فضا با هم متفاوت هستند. داستان باواریا که نام کتاب نیز به نوعی از روی آن برداشته شده، درواقع  داستان زوج جوانی است که قصد دارند زندگی مشترکشان را در یک قوطی باواریا آغاز کنند. برای همین به محض این که از محضر خارج می‌شوند یک راست به یک فروشگاه می‌روند و بزرگترین قوطی باواریا را خرداری می‌کنند.

کد خبر : ۲۹۳۴۱۹