خبرگزاری کار ایران

ارکستر ملی بازهم قطعات قدیمی را می‌نوازد

ارکستر ملی طی سه شب در تیر ماه اجرای مراسم بازگشایی را درحالی تکرار می‌کند که برای هر شب اجرا جمعیتی کمتر از 100 نفر بلیت تهیه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ارکستر ملی ایران 21 و 22 خرداد ماه گذشته با رهبری فرهاد فخرالدینی پس از 4 سال بازگشایی شد اما در این مراسم که کیوان ساکت به عنوان سولیست و سالار عقیلی و محمد معتمدی به عنوان خواننده حضور داشتند؛ هیچ قطعه جدیدی از این ارکستر تازه نفس شنیده نشد.

درحالی‌که رپرتوار اجرای بازگشایی ارکستر کاملا تکراری بود؛ فخرالدینی تصمیم دارد همان قطعات تکراری کنسرت خرداد ماه را دوباره در تیر ماه بدون هیچ تغییری تکرار کند. اجراهای ارکستر ملی که 10، 11 و 12 تیر از ساعت 21:30 روی صحنه می‌رود؛ تاکنون مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفته و از سالن 900 نفری وحدت به‌طور میانگین برای هر روز کمتر از 100 بلیت فروش رفته است.

حال مشخص نیست ارکستر تاریخ‌ساز ایران برای پذیرفته شدن از سوی مخاطبان چه تصمیمی گرفته است؟ هرچند فرهاد فخرالدینی در اولین نشست خبری بازگشایی این ارکستر از آهنگسازان درخواست کرد تا قطعاتشان را برای او بفرستند؛ هنوز رپرتوار مشخصی برای اجراهای آینده ارکستر در دست نیست و به نظر می‌رسد هنوز فخرالدینی انگیزه‌ای برای اجرای قطعات جدید ندارد. اجراهای تکراری ارکستر ملی سال‌هاست که موسیقی ملی ایران را تبدیل به موزه‌ای قدیمی کرده که مشخص نیست چه زمانی رگه‌هایی از نوگرایی در آن دیده خواهد شد. 

کد خبر : ۲۸۶۱۶۴