خبرگزاری کار ایران

شهرام‌نیا به ایلنا خبر داد:

رئیس نمایشگاه بین‌المللی مسکو هفته آینده به تهران می‌آید

تاکنون 30 تا 40 ناشر برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو ثبت‌نام کرده‌اند.

امیرمسعود شهرام‌نیا (مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ ضمن اعلام این خبر، گفت: از زمان انتشار فراخوان تا امروز حدود 40 ناشر برای حضور در این نمایشگاه کتاب بین‌المللی ثبت‌نام کرده‌اند. بخشی از این ناشران به‌صورت تخصصی در حوزه‌ی زبان روسی فعالیت دارند. تعدادی از ناشران ثبت‌نام‌کننده هم هستند که مشخصا در حوزه‌ی چاپ آثار روسی و .. مشغول نیستند اما باتوجه به اینکه ما مهمان ویژه نمایشگاه هستیم برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی مسکو ابراز تمایل کرده‌اند. مشغول گفت‌وگو با ناشران ثبت‌نام کننده و بررسی درخواست‌ها هستیم تا شرکت‌کنندگان در این دوره نمایشگاه کتاب مسکو مشخص شوند. طبعا درباره تعداد ناشرانی که ازسوی ایران در این نمایشگاه حضور خواهند داشت؛ به میزان فضایی که به مهمان ویژه تعلق می‌گیرد و با مشخص شدن ناشران حاضر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو تصمیم‌گیری می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که میزان فضایی که قرار است به ایران تخصیص یابد چه زمانی مشخص می‌شود، بیان کرد: از آنجا که ایران مهمان ویژه نمایشگاه مسکو است؛ مساحتی حدود 250متر مربع به ناشرانی که از سوی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شرکت می‌کنند؛ اختصاص داده می‌شود. البته میزان نهایی و دقیق متراژ غرفه ایران بعد از حضور رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران و رایزنی با وی مشخص می‌شود. رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو قرار بود که در مدت نمایشگاه کتاب تهران به ایران بیایند که به دلیل حجم بالای مهمانان خارجی ترجیح دادیم این بازدید و گفت‌وگو را به بعد از نمایشگاه کتاب تهران موکول کنیم. براساس برنامه‌ریزی‌ها هم احتمالا رئیس نمایشگاه کتاب مسکو هفته‌ی آینده به تهران می‌آید تا درباره‌ی جرئیات چگونگی حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسکو رایزنی کنیم.

شهرام‌نیا در ادامه افزود: چارچوب برنامه‌ها و اهداف ما مشخص است و همان‌طور که اشاره کردم حتی ثبت‌نام از ناشران هم شروع شده است، اما اینکه مثلا جایگاه غرفه ایران کجا خواهد بود؛ تا برای دکور و غرفه‌بندی اقدام کنیم و برنامه‌های جنبی و دیدارهای تخصصی را برنامه‌ریزی کنیم؛ منوط به نشست با رئیس نمایشگاه کتاب مسکو است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران؛ همچنین درباره‌ی برنامه‌ی این نهاد برای اعزام رسانه‌ها و پوشش خبری این رویداد گفت: پیشنهاد حضور رسانه‌ها و خبرنگاران را به نهادهای مربوطه داده‌ایم و دوست داریم مثل سال گذشته که در نمایشگاه فرانکفورت؛ اهالی رسانه با ما همراهی کردند؛ در نمایشگاه کتاب مسکو و دوره‌ی جدید نمایشگاه فرانکفورت هم بتوانیم امکان حضور رسانه‌ها و خبرنگاران را مهیا کنیم. تصمیمات نهایی این مسئله به زودی مشخص شده و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۲۷۹۴۹۴