خبرگزاری کار ایران

برنامه نمایش‌های «ناهید» در جشنواره کن اعلام شد

فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در سه نوبت اصلی در شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن روی پرده می‌رود.

به گزارش ایلنا، روز ۲۶ اردیبهشت (۱۶ می‌) در ساعات ۱۱ صبح و ۱۶ عصر به وقت فرانسه، سالن «دبوسی» میزبان اولین اثر سینمایی آیدا پناهنده در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن است.

همچنین از ساعت ۱۵: ۳۰ روز ۲۷ اردیبهشت (۱۷می) هم «ناهید» در سالن آندره بازن که یکی از سالن‌های اصلی نمایش فیلم جشنواره کن به شمار می‌آید، روی پرده می‌رود.

گفتنی است این فیلم سه نوبت نمایش در بازار فیلم کن نیز دارد که برنامه آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

ایزابلا روسلینی بازیگر ایتالیایی/آمریکایی رئیس هیات داوران بخش نوعی نگاه این دوره جشنواره کن است.

فیلم سینمایی «ناهید» از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که سال گذشته به عنوان یکی از فیلم‌ اولی‌های این مجموعه تولید شد و در جشنواره فجر هم به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی در اولین حضور بین‌المللی خود، در بخش «نوعی نگاه» شصت و هشتمین دوره جشنواره کن پذیرفته شده و ضمن رقابت در جمع فیلم‌های منتخب این بخش رسمی، برای کسب دوربین طلایی کن ۶۸ هم با دیگر فیلم‌اولی‌های حاضر در این رویداد معتبر رقابت خواهد کرد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «ناهید» آمده است: ناهید که با داشتن یک پسر از همسرش جدا شده است، سعی می‌کند ضمن حفظ حضانت فرزندش، با شرایط جدید زندگی خود کنار بیاید. ساره بیات، پژمان بازغی و نویدمحمدزاده بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن از روز چهارشنبه ۲۳ ازدیبهشت ماه (۱۳ می‌) با اولین نمایش فیلم سینمایی «سر بالا» به کارگردانی امانوئل برکوت فیلمساز فرانسوی در بخش خارج از مسابقه آغاز می‌شود و تا روز ۳ خرداد ماه (۲۴ می‌) ادامه خواهد یافت.

کد خبر : ۲۷۶۱۲۰