خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان چاپ دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

فضای 700 متری جوابگوی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۰۹۶

دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی‌های بسیاری در حوزه نشر دارد، اما فرصتی برای ارائه همه آثار در مکانی مناسب را نداشته است.

 رئیس سازمان چاپ دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که فضای فعلی سالن دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شدت کوچک است، گفت: وقتی دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، قطعا نمی‌تواند تمام توانمندی‌های حوزه نشر و فرهنگی خود را در فضایی 700 متری ارائه کند. دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی‌های بسیاری در حوزه نشر دارد، اما فرصتی برای ارائه همه آثار در مکانی مناسب را نداشته است.

 سیدمصطفی قاسمی با بیان این‌که امسال برای نخستین‌بار سالن دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت همه استان‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته است، اظهار کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه چند نکته در برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی سالن دانشگاه آزاد دیده شده بود اما به دلایل مختلف بروکراسی اداری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی فرصت برای اجرای همه آن‌ها وجود نداشت اما مواردی که می‌تواند زمینه‌ساز تاثیرات مثبتی باشد و هم‌اکنون قابل رسیدگی بود، بررسی شد که می‌توان به برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه ارتباط موفق غرفه‌داران با بازدیدکنندگان اشاره کرد.

رئیس سازمان چاپ دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به استقبال خوب و تاثیرگذار غرفه‌داران از برگزاری این کارگاه، توضیح داد: در این نشست برای افراد حاضر در جلسه توضیح داده شد که چگونه باید با بازدیدکنندگان ارتباط موفقی برقرار کنند که البته این اقدام منجر به بازگو کردن توانمندی‌های دانشگاه آزاد و نیز فروش بهتر کتاب خواهد شد.

وی با بیان این‌که در سال‌های آینده برنامه‌ریزی‌ها در فرصت مناسب‌تری انجام خواهد شد، افزود: قطع به یقین از همه همکاران و نمایندگان استان‌ها خواهش خواهیم کرد که با آمادگی بیشتری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا کنند. همچنین سعی می‌کنیم تا آموزش‌ها و کارگاه‌های هماهنگ‌سازی و آشناسازی غرفه‌داری پیش از برگزاری نمایشگاه برپا شود تا مشکلات موجود در این حوزه را حل کنیم.

مدیرکل سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی درباره معماری غرفه این سازمان خاطرنشان کرد: استفاده از نمادهایی چون دیوارهای آجری، پنجره‌های اُرسی، حوض آبی، فواره، طاقچه، پارچه‌های ترمه و گلدان‌های رز و شمعدانی که همواره در فرهنگ و داستان‌های فولک بوده و هست، از بارزترین المان‌های به‌کار برده شده در این طراحی است.

قاسمی از هماهنگ‌سازی لباس افراد و افزایش فضای سالن در سال‌های آینده خبر داد و گفت: فضای فعلی سالن دانشگاه آزاد اسلامی به شدت کوچک است. وقتی دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، قطعا نمی‌تواند تمام توانمندی‌های حوزه نشر و فرهنگی خود را در فضایی 700 متری ارائه کند. به این ترتیب امیداواریم سال آینده از رشد فضا برخوردار باشیم تا بخشی از آثاری که از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شود، در فضای مناسب‌تری ارائه شود. با توجه به آن‌چه ارائه شد پرواضح است که دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی‌های بسیاری در حوزه نشر دارد، اما فرصتی نداشته که همه این آثار را در یک مکان یا محل ارائه کند.

وی با بیان این‌که قطع به یقین در سال آینده از نظر فضاسازی طرح‌ها را جدیدتر خواهیم کرد، ادامه داد: در سال‌های آینده فضاسازی سالن دانشگاه آزاد اسلامی از طرح سنتی خارج شده و مدرن‌تر می‌شود اما قطعا در طراحی از اعتقادات و فرهنگ اسلامی الهام خواهیم گرفت.

رئیس سازمان چاپ دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که در سال‌های آینده امیداواریم بتوانیم یکسری خدمات جنبی هم به بازدیدکنندگان ارائه دهیم، گفت: امروز مشتری‌مداری از اهداف بزرگ هر سازمان و بنگاهی است که در جهان فعالیت دارد. باید این مساله در نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد حتی می‌توانیم کاری کنیم که افراد طی حضور در این محیط، تفاوت کاملی را با سایر سالن‌های موجود احساس کنند.

وی درباره هزینه‌های طراحی و اجرای سالن دانشگاه آزاد اسلامی، توضیح داد: هزینه‌های این کار باتوجه به تجربیاتی که تصمیم‌گیران و طراحان داشتند، بسیار اندک بود و امیداواریم همین روند برای سال آینده وجود داشته باشد و البته در کنار رشد معقول و منطقی نسبت به توسعه فضا و رشد تورمی اقتصادی صرفه‌جویی را حفظ کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز