خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت بنکساید فیلمز:

سینمای ایران با کیارستمی و فرهادی در جهان معرفی شده است

مدیرعامل شرکت بنکساید فیلمز می‌گوید فیلم‌هاى «جدایى نادر از سیمین» و «گذشته»ى اصغر فرهادى جزء بهترین‌هاى سینماى معتبر ایران هستند.

 هیلارى دیویس از اینکه براى اولین بار به ایران آمده اظهار خرسندى کرد و به خبرنگار ایلنا گفت: همیشه تصویرى زیبا و جذاب از کشور ایران و مردمانش داشتم. این سفر پنج روزه فرصتى است براى اینکه چیزهاى بیشترى درباره‌ى ایران کشف کنم.

دیویس ادامه داد: برگزارى بخش بین‌الملل جشنواره‌ى فجر به شکل مستقل، فرصتى براى تازه کردن دیدار‌ها با همکاران فراهم آورد. سفر کردن و شرکت در جشنواره‌هاى مختلف جزئى از کار من است.

وی با تاکید بر اینکه سینمای ایران را می‌شناسد، اظهار کرد: با سینماى ایران غریبه نیستم، اما این سفر می‌تواند فرصتى براى آشنایى هرچه بیشتر با فیلم‌هاى ایرانى باشد.

این سینماگر در پاسخ به این سؤال که تا چه میزان با جشنواره ى فجر آشناست؛ عنوان کرد: پیش از سفرم، چیزهایى درباره‌ى این جشنواره شنیده بودم. به نظرم روند برگزارى جشنواره کاملاً حرفه‌اى‌ست و درباره فیلم‌های ایرانی هم باید بگویم که این فیلم‌ها تصویر مردم و فرهنگ ایران هستند.

دیویس به نام کارگردانان مطرح ایرانی مانند اصغر فرهادى و عباس کیارستمى اشاره کرد و فیلم‌هاى «جدایى نادر از سیمین» و «گذشته»ى فرهادى را جزء بهترین‌هاى سینماى ایران خواند. او عقیده دارد؛ سینماى ایران در سطح جهانى بسیار شناخته شده و داراى اعتبار است.

هیلارى دیویس یکى از مدیران شرکت بنکساید فیلمز است که ازجمله معتبر‌ترین مراکز خرید و فروش فیلم‌هاى مستقل به‌شمار می‌رود. دیویس فارغ‌التحصیل رشته‌ى زبان‌هاى مدرن و مسلط به زبان‌هاى انگلیسی، فرانسه و ایتالیایى است. او در کمپانى معروف برادران وارنر شروع به کار کرد و امروز یکى از اعضاى هیئت انتخاب بفتاست که به‌طور متناوب در انگلیس و کشورهاى دیگر به تدریس و سخنرانى می‌پردازد.

کد خبر : ۲۷۳۹۲۳