خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

۲۵هزار هنرمند تحت پوشش صندوق اعتبار هنری هستند

صندوق اعتبار هنری تا پایان سال گذشته ۶۰ هزار نفر را تحت پوشش داشت و پنج هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی بابت بیمه این افراد بدهکار بود.

به گزارش ایلنا، علی جنتی دردیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سیستان و بلوچستان، با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه خیلی از هنرمندان فوت کرده یا خارج از کشور بودند اما حق بیمه آنان پرداخت می‌شد در این بخش ساماندهی صورت گرفت و الان ۲۵ هزار نفر هنرمند تحت پوشش صندوق اعتبار هنری هستند.

وی با اشاره به اینکه کتاب در کشور زیاد چاپ می‌شود گفت: سال گذشته ۷۲ هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شد که بخش عمده‌ای از آن چاپ اول بود.

وی افزود: ناشران اهل سنت نیز همانند دیگر ناشران می‌توانند کتاب‌های خود را به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد عرضه کنند تا کتاب‌های مناسب آنان با موضوعات وحدت و همگرایی خریداری شود.

وی با تاکید بر استفاده از کتب اهل سنت در کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک در حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد این استان ۳۴ نفر از برادران اهل سنت شاغل هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با استفاده بیشتر از اهل سنت در اداره کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه در دوره قبل ۸۹۰ هزار نفر نیروی جدید که بیشتر آنان با داشتن مدرک دیپلم و زیردیپلم فاقد صلاحیت بودند جذب دستگاه‌های اجرایی شدند، فعلا دولت استخدام جدید را ممنوع کرده است.

وی افزود: در صورت صدور مجوز در استخدام جدید بر اساس شایسته سالاری از تمامی نیرو‌ها اعم از شیعه و سنی استفاده خواهد شد.

جنتی از زحمات مدیران استانی در راستای توسعه فرهنگ و هنر در سیستان و بلوچستان و برگزاری نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی توسعه و امنیت پایدار شرق کشور قدردانی کرد و گفت: با توجه به سابقه فرهنگی و تمدن کهن استان تلاش داریم جشنواره‌های مختلف ملی و منطقه با مشارکت کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، عمان و هند در این استان برگزار کنیم.

 نمایندگان حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به بیان مشکلات و معضلات خود پرداختند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، پنجشنبه، با هدف بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان سیستان و بلوچستان در راس هیاتی متشکل از معاونان و مسوولان این وزارتخانه وارد زاهدان شد و در نشست‌های مختلف شرکت کرد.

کد خبر : ۲۷۲۵۱۹