خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

دولت آمادگی دارد اجرای جشنواره فیلم فجر را به سینماگران واگذار کند

علی جنتی می‌گوید: دولت وظیفه‌اش سیاست‌گذاری، نظارت و حمایت است و کار باید به دست اصناف و بخش خصوصی واگذار شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی جنتی؛ عصر امروز(شنبه 22 فروردین) در دیدار نوروزی با سینماگران در خانه سینما گفت: فضای سینمای ما سالم و آرامش بخش شده و همه کسانی که علاقه‌مند به کار در این زمینه هستند؛ می‌توانند بدون دغدغه کار کنند.

وزیر ارشاد یادآور شد: دستگاه متولی سینما با مدیریت حجت‌الله ایوبی درحال فعالیت است و این مدیر سینمایی با عشق وافر به فعالیت در این حوزه تلاش می‌کند و این احساس را در ملاقات‌های حضوری با این مدیر درک کرده‌اید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خوشحالم دغدغه‌های گذشته در حوزه سینما مرتفع شد و امروز در خانه سینمایی حرف می‌زنیم که روزی آنرا مهر و موم کردند و برخی تصور داشتند با اقداماتی می‌توانند این خانه را تعطیل کنند اما امروز می‌بینیم جلسات منظم و مکرر با حضور سینماگران در آن برگزار می‌شود و افتخار می‌کنیم امروز مهمان شما هستیم.

جنتی تاکید کرد: درباره ساختار‌ها و مشکلات قانونی آمادگی داریم هر کمکی که توانیم در قالب مصوبات و پیگیری قوانین انجام دهیم و حدود و مرز مسوولیت‌ها را باید شفاف کنیم تا همه تکلیف خود را بدانند.

وی ادامه داد: در سیاست‌های عمومی که دولت اعلام کرده؛ تاکید کردیم دولت وظیفه‌اش سیاست‌گذاری، نظارت و حمایت است و کار باید به دست اصناف و بخش خصوصی واگذار شود و تا اندازه‌ای در برخی بخش‌ها موفقیت‌هایی رخ داده که ازجمله آن می‌توان به نمایشگاه کتاب تهران و رسانه‌های دیجیتال اشاره کرد.

وزیر ارشاد خطاب به سینماگران افزود: هر مقدار که می‌خواهید کار را برعهده بگیرید؛ آمادگی داریم جشنواره فجر و سایر رویداد‌ها را به شما واگذار کنیم.

جنتی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که سرمایه عظیم انسانی در حوزه سینما داریم. امروز پیشکسوتان ما هر یک سرمایه ملی ما هستند و این مایه افتخار است.

وی گفت: باید تلاش کنیم نسل جوان تازه وارد به سینما، آموزش ببیند و با کار حرفه‌ای آشنا شود تا این راه ادامه پیدا کند؛ راهی که با دشواری از سوی پیشکسوتان سینما تا اینجا طی شده است.

وزیر ارشاد تاکید کرد: مدرسه ملی سینما اگر پایه‌گذاری شده و راه بیفتد، می‌تواند محملی برای استادی نیروهای پیشکسوت و آموزش نیروهای جدید باشد و این افتخاراتی که در صحنه‌های جهانی ازسوی سینمای ایران رخ داده افزایش یابد و سینمای ایران همواره غرورآفرین در سطح جشنواره‌های جهانی مطرح باشد و فیلم‌های ما در بازارهای جهانی عرضه شود.

جنتی با اشاره به تفکیک بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر و برگزاری بازار فیلم افزود: قسمت بازار جشنواره فیلم فجر امیدوارم محملی برای توجه به فیلم‌های ایرانی باشد و موجبات اکران فیلم‌های ایرانی فراهم شود.

وی ادامه داد: باید در راستای بهبود کیفیت و مضمون فیلم‌های سینمایی تلاش کنیم و باید در بخش سوژه‌یابی بیشتر کار کنیم. در عرصه کار حرفه‌ای سینما مشکلی نداریم اما در حوزه فیلمنامه باید بیشتر کار کنیم.

وزیر ارشاد افزود: امروز جامعه ما نیاز به فضای پرنشاط و شاداب دارد و باید به سمت ساخت فیلم‌های شادی‌آفرین و شادابی‌آفرین برویم و فضا و روحیه کار و وجدان کار در جامعه ایجاد شده و کارآفرینی از طریق آثار سینمایی در جامعه توسعه یابد.

کد خبر : ۲۶۸۸۷۶