خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

نظرات ایوبی درباره شبکه نمایش خانگی، همکاری با ترکیه و صندوق بیمه بیکاری

رئیس سازمان سینمایی؛ اولویت اصلی خود در سال 94 را ساماندهی شبکه نمایش خانگی و مبارزه با رفتارهای خودسرانه در این شبکه دانست.

 حجت‌الله ایوبی؛ شب گذشته(22 فروردین) بعداز دیدار نوروزی با سینماگران در خانه سینما؛ در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره جدا شدن بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از بخش ملی گفت: ما درباره همه موضوعات اتاق فکر داریم و حتی درباره جدا شدن بخش بین‌الملل از بخش ملی جشنواره فیلم فجر نیز جلسات بسیاری برگزار کردیم و از ماه رمضان سال گذشته درحال گفت‌و‌گو با صاحبان نظران در این‌باره هستیم.

وی درباره آخرین وضعیت مدرسه سینما گفت: کارهای ثبت مدرسه  تمام شده و هویت مستقل پیدا کرده، جا و مکان آن تعیین شده و هیات امنا و هیات مدیره نیز مشخص و آغاز به کار کرده‌اند.

ایوبی افزود: قرار است مدرسه سینمایی با برگزاری کارگاه‌های سینمایی کار خود را آغاز کند و براساس نیازهای سینما در ایران؛ آموزش‌های لازم را بدهد. مدرسه سینما شبیه دانشگاه نیست ولی ورود به ‌آن سخت خواهد بود و کسانی که بخواهند وارد شوند از لحاظ اطلاعات سینمایی و آمادگی فعالیت گزینش می‌شوند.

 ایوبی با اشاره به اولویت‌های کاری خود در سال 94 گفت: اولویت اصلی ما در سال جدید این است که کار‌ها را با آرامش پیش ببریم اما رسیدگی به وضعیت سینمای خانگی؛ اولویت اصلی ماست زیرا به دنبال آن هستیم که اقتصاد سینما در این عرصه رونق پیدا کند.

وی ادامه داد: ساماندهی به وضعیت نمایش خانگی باتوجه به اینکه مردم به محصولات این شبکه دسترسی فراوانی دارند و گردش مالی زیادی دارند؛ بسیار مهم است. قصد داریم با همکاری موسسه رسانه‌های تصویری، اداره کل مربوطه در سازمان سینمایی و همچنین اصناف وضعیت این شبکه را بهبود ببخشیم. یکی از اولویت‌های اصلی ما مبارزه با قاچاق فیلم است و  قصد داریم جلوی اقدامات خودسرانه در این شبکه را بگیریم.

ایوبی درباره برگزاری جشنواره فیلم کودک نیز گفت: جشنواره فیلم کودک امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد زیرا یک شورای راهبردی برای سینمای کودک تعیین شده و این شورا بر نحوه برگزاری جشنواره فیلم کودک نظارت دارد.

ایوبی درباره افت مخاطبان فیلم‌های نوروزی سینما نیز گفت: فروش فیلم‌ها تقریبا خوب است و تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان راضی هستند البته روزهای اول نوروز به دلیل ایام فاطمیه و پخش نشدن تبلیغات تلویزیونی، کمی تبلیغات فیلم‌ها ضعیف بود و همین مساله نشان داد چقدر نقش تلویزیون در دیده شدن فیلم‌های سینمایی پررنگ است زیرا از لحظه‌ای که پخش تبلیغات تلویزیونی شروع شد؛ فروش فیلم‌ها نیز رشد کرد.

وی درباره وضعیت بودجه گفت: بودجه ما در ساخت تولید مشخص است اما اینکه بخواهیم بودجه را  برای ساخت فیلم‌هایی که اسامی "قلمبه سلمبه" دارند؛ هزینه کنیم و سینما را ز یرسوال ببریم؛ درست نیست.

ایوبی افزود: بودجه و امکانات ما بسیار محدود است اگر منظور از فیلم استراتژیک فیلم‌های پرخرج و پرهزینه است که برای سینمای ایران سود دارد مانند فیلم حضرت محمد(ص) ساخته مجیدی. ما آ‌مادگی همکاری در ساخت داریم و حتی برای ساخت چنین فیلم‌هایی نیز کمک می‌کنیم.

وی درباره بیمه بیکاری هنرمندان گفت: آیین‌نامه بیمه بیکاری هنرمندان آماده شده و قرار است توسط خانه سینما و سازمان سینمایی اجرا شود اما این طرح نیاز به یک بودجه خوب دارد. ما فکر می‌کردیم امسال بودجه  سینما بصورت 100درصد اختصاص پیدا می‌کند اما متاسفانه اینگونه نشد. قرار بود بخشی از بودجه به صندوق بیمه بیکاری  اختصاص پیدا کند که متاسفانه اینگونه نشد حالا باید با کمک خانه سینما همچنین رسانه‌ها بتوانیم بودجه را تهیه و مشکلات را حل کنیم.

وی درباره ساخت پروژه‌های مشترک نیز گفت: بخش بین‌الملل سینما فعالیت‌های خود را بیشتر کرده و ثمره این فعالیت‌ها در جشنواره فیلم فجر امسال دیده می‌شود. به‌طور مثال امسال بسیاری از تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان بین‌المللی که ‌آمادگی همکاری دارند؛ به ایران می‌ آیند و قرار است جلساتی با آن‌ها برگزار کنیم و برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کنیم. همچنین توافقات اولیه‌ای با ترکیه انجام شده اما هنوز ساخت فیلم آغاز نشده است.

کد خبر : ۲۶۹۶۴۰