خبرگزاری کار ایران

تالارها در بهار 94 میزبان کدام گروه‌های موسیقی می‌شوند؟

ارکستر نیلپر، آنیا لخنر، مارتین هارمز و میشاییل کار در بهار 94 در تهران روی صحنه می‌روند. این اجراها تا پایان اردیبهشت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بهار تهران با برگزاری چندین کنسرت سپری خواهد شد. این کنسرت‌ها در سبک‌های مختلف تا پایان اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

اجرای موسیقی معاصر توسط ارکستر نیلپر

ارکستر نیلپر 8 اردیبهشت ماه، با اجرای قطعاتی از آهنگسازان معاصر در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این ارکستر که به رهبر نوید گوهری تاکنون نیز قطعات بسیاری از آهنگسازان معاصر اجرا کرده است، اردیبهشت امسال کوارتت زهی شماره 3 از Peteris Vasks، قطعه Vals Boston برای پیانو و ارکستر زهی اثر Giya Kancheli و قطعه Lamentate برای پیانو و ارکستر زهی اثر Arvo Part را اجرا می‌کند. در این کنسرت آرمان نصیری و آوا طهرانی نوازندگی پیانو را برعهده دارند.

طرح بهای بلیت:

همکف ردیف 1 تا 13: 65.000 تومان

همکف ردیف 14 به بعد: 55.000 تومان

بالکن یک: 45.000 تومان

بالکن دو: 35.000 تومان

بالکن سه: 30.000 تومان

علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.tiwall.com مراجعه کنند.

هارمز و کار، رنگ جز به وحدت می‌دهند

کنسرت دونوازی مارتین هارمز و میشاییل کار، 7 اردیبهشت از ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. میشاییل کار؛ آهنگساز و نوازنده پیانو اتریشی‌ست که فعالیت خود را از سال 1999 به‌طور رسمی آغاز کرد. این آهنگساز تاکنون پروژه‌های مختلفی با جزیست‌های متفاوتی داشته است. او در کنسرت اردیبهشت ماه خود، به همراه مارتین هارمز، ساکسفونیست آلمانی با اجرای آثاری از میشائیل کار، فریتز کرایسلر، دوک الینگتون، ریچی براچ و جیمز رولز برگزار می‌کند.

طرح بهای بلیت:

ردیف 1 الی 8: 60,000 تومان

ردیف 9 الی 20: 55,000 تومان

بالکن اول: 45,000 تومان

بالکن دوم: 35,000 تومان

بالکن سوم: 25,000 تومان

فروش بلیت این کنسرت به زودی از طریق سایت تیوال انجام می‌شود.

کنسرت گروه مضراب و کوارتت باران

کوارتت گیتار باران با نوازندگی اشکان عقبائی، مجید عیدانی، شهاب خائفی و عمید عسگری و با حضور سولیست گیتار: آیلین ارجمند، 28 و 28 فروردین ماه در تالار رودکی روی صحنه می‌رود. این کوارتت از ساعت 20:00 در رودکی به اجرای کنسرتو گیتار "فانتزی برای جنتلمن" اثر رودریگو می‌پردازد.

طرح بهای بلیت:

همکف: ۴۵.۰۰۰ تومان

بالکن: ۴۰.۰۰۰ تومان

علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.tiwall.com مراجعه کنند.

گروه مضراب نیز کنسرت زمستان را براساس اشعار اخوان ثالث با آهنگسازی حمید متبسم در تالار وحدت برگزار می‌کند. در این کنسرت که 25 و 26 اردیبهش ماه برگزار می‌شود، فریبا داودی و هادی فیض آبادی به همخوانی می‌پردازند.

بهای بلیت این کنسرت از 30000 تا 80000 تومان تعیین شده و علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.iranconcert.com مراجعه کنند.

کنسرت تکنوازی ویولنسل آنیا لخنر

مجموعه اجراهای نشر موسیقی هرمس تحت عنوان "پانزده سال بازیِ گوش" در روزهای 28 و 29 فروردین در فرهنگسرای نیاوران از سر گرفته می‌شود. این‌بار ویولنسل‌نواز برجسته آلمانی آنیا لخنر که بسیاری او را با اجرای تاثیرگذارش در کوارتت تارکوفسکی (1391)  و دوئت کلاسیک به همراه آرتور آوانسف (1392) و البته آلبوم‌های دونوازی با باندونئون‌نواز شهیر آرژانتین (دینو سالوتزی) و کوارتت روزاموند می‌شناسند، طی این دو شب به تکنوازی ویلنسل می‌پردازد. آنیا لخنر که آثارش در قالب تولیدات شرکت ای سی ام منتشر می‌شود، برای رسیتال خود در فرهنگسرای نیاوران، علاوه بر اجرای سوئیت شماره سه باخ،  به اجرای آثاری کمتر شنیده شده از موسیقیدانان اروپایی ازجمله تونو کوورویتس، والنتین سیلوسترف، گئورگی آرنودف، توبیاس هومه و کارل فریدریش آبل می‌پردازد. او همچنین اجرای نوبرانه از قطعه جدید هوشیار خیام برای ویولنسل دارد.

قیمت بلیت این کنسرت 80000 تومان تعیین شده است و علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.tiwall.com مراجعه کنند.

کنسرت بلوز نیما ظهیرنیا

نیما ظهیرنیا به همراه محمد جمالی، علی موسوی و سحاب وژده، 5 اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود. این اجرای بلوز در ساع 21:00 و با بهای بلیت 40000 تومان برگزار می‌شود.

علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.iranconcert.com مراجعه کنند.

کد خبر : ۲۶۳۵۱۲