خبرگزاری کار ایران

با وجود وعده‌های مسئولان؛

از برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر حمایت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۰۱

وقتی ارکستر سمفونیک ایران پس از دوسال تعطیل است، چگونه انتظار داریم تا از دیگر ارکسترها حمایت خاصی صورت پذیرد؟

کنسرت ارکستر مجلسی رسا، ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ با اجرای قطعاتی از دوره‌های مختلف موسیقی کلاسیک در بخش رقابتی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود.

مظفر نبیلی(مدیر ارکستر مجلسی رسا) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره اجرای کنسرت در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر و حضور در بخش رقابتی جشنواره گفت: ما امسال هم در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کردیم و قرار است تا در این برنامه، قطعاتی از تلمان(باروک)، موتسارت(کلاسیک)، سبیلیوس(رمانتیک) و سیاوش بیضایی(معاصر) اجرا کنیم.

او ادامه داد: سال گذشته ارکستر ما تنوانست عنوان تنها گروه برگزیده را به همراه داشته باشد. متاسفانه سال گذشته گروه های کمتری در بخش رقابتی غیرکلاسیک حضور داشتند که امسال تعداد گروه‌ها افزایش یافته است. به نظر امسال جشنواره فجر در بخش رقابتی موسیقی کلاسیک غیرایرانی شرایط بهتری را دارد اما به طور کلی در دیگر بخش‌ها اتفاق خاصی نیافته است.

مدیر ارکستر مجلسی رسا درباره حمایت‌هایی که از این ارکستر صورت گرفته؛ اظهار داشت: سال گذشته مسئولین جشنواره صحبت‌های بسیاری مبنی بر حمایت از گروه‌های برگزیده داشتند اما متاسفانه هیچکس از ما ذره‌ای حمایت نکرد. فارغ از مسائل برگزاری کنسرت، ‌ شخص من نامه‌های بسیاری به معاونت هنری و آقای ارجمند فرستادم تا حداقل امکان همکاری ما با رهبرهای مطرح کشور را فراهم کنند یا بتوانیم برای بالا بردن سطح ارکستر، ‌ مستر کلاس‌هایی با آنها داشته باشیم اما متاسفانه هیچ حمایتی صورت نگرفت.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون ما تلاش‌های زیادی کردیم تا کنسرت‌هایمان را در شهرهای مختلف برگزار کنیم اما نهایتا یک کنسرت با هزینه شخصی برگزار شد که هیچکس برای این اجرا به ما کمک نکرد. کنسرت‌های موسیقی کلاسیک به هیچ وجه پولساز نیست و یک نوازنده در بهترین شرایط شبی ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کند؛ در این شرایط حمایت‌های مسئولان واقعا لازم است.

نبیلی با اشاره به اینکه آینده موسیقی کلاسیک در ایران امیدوار کننده نیست؛ بیان کرد: فعالیت در ایران، درصورتی امکان‌پذیر است که یک گروه با سرمایه و علاقه شخصی فعالیت کند. وقتی ارکستر سمفونیک ایران پس از دوسال تعطیل است، چگونه انتظار داریم تا از دیگر ارکسترها حمایت خاصی صورت پذیرد؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز