خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در نمایشگاه ایران اکسپو؛

چهار روستای گیلان در فهرست روستاهای ملی قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۳۴۷

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، رونق دهنده و تقویت کننده اقتصاد هویت بنیان است.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مریم جلالی روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳در حاشیه بازدید از غرفه گیلان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ (فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صادراتی کشور) با بیان اینکه صنایع دستی می‌تواند پیشران دیگر صنایع باشد، گفت: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی ایران هویت، اصالت و میراث ناملموس سرزمینمان را به همراه دارد. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه از طریق نمایشگاه ایران اکسپو می‌توان به بازارهای جهانی راه یافت ادامه داد: همه زنجیره‌های ارزش شعار سال، ارتباط تنگاتنگی با صنایع دستی دارد. 

جلالی افزود: گیلان به عنوان یکی از عناصر هویتی با داشته‌های غنی همچون عناوین شهر خلاق خوراک یونسکو، روستای جهانی چادرشب بافی و قرار گرفتن سه سایت از جنگل‌های هیرکانی این استان در فهرست میراث جهانی، می‌تواند هویت بخش زنجیره‌های ارزش باشد. 

او اظهار کرد: بیش از ۲۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در ۴۲ رشته مختلف در گیلان مشغول به فعالیت هستند و هفت شهر و روستای استان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع‌دستی معرفی شده‌اند. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: بنا به سیاست‌ها و اولویت‌های تعیین شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، پس از ثبت جهانی قاسم‌آباد رودسر با محوریت چادر شب‌بافی، برندسازی در سطح ملی با هدف رونق صنایع‌دستی در منطقه بیش از همیشه مورد اهتمام قرار گرفته است و پس از معرفی «فشتکه خمام» با عنوان روستای ملی حصیر بافی، شهر رشت نیز به عنوان شهر ملی رشتی دوزی و چهار روستای گیلان روستای ملی اعلام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز