خبرگزاری کار ایران

ضرغامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

افزایش گردشگران ورودی به ایران نسبت به سال قبل

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۳۷

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: برخی رسانه‌ها بدون هیچ آمار مشخصی اعلام کردند که امسال گردشگر خارجی کم شده که باید گفت امسال هنوز شروع نشده که بگوییم گردشگر کم یا زیاد شده است.

به گزارش ایلنا، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری امروز پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تعداد گردشگران خارجی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۰.۸ درصد افزایش داشته است. این درحالی است که در سال ۱۴۰۲ ورودی گردشگران خارجی ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر بوده و در سال ۱۴۰۱ این تعداد ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بوده است.

ضرغامی همچنین با اشاره به اینکه «اقامت شب» گردشگران نوروزی از رشد برخوردار بوده، ادامه داد: «اقامت شب» از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین ۵.۱۹ درصد رشد داشته است که البته توقع داشتیم این آمار یک مقدار کمتر باشد و رشد کمتر باشد ولی خوشبختانه مردم علاقه خاصی به سفر و گردشگری دارند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور همچنین استانهای خراسان، مازندران، هرمزگان، گیلان، فارس و تهران را در رتبه‌های اول تا ۶ اقامت رسمی در ایام نوروز دانست.

افزایش فعالیت‌های بین المللی در دولت مردمی

وزیر میرات فرهنگی و گردشگری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص خروج عضویت ایران از دو نهاد غیردولتی ایکوم و ایکوموس جهانی گفت: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند.

او اعلام کرد: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

ضرغامی هچنین تاکید کرد: ایکوم و ایکوموس جهانی ماهیت غیردولتی دارند و و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آن‌ها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز