خبرگزاری کار ایران

قلعه و خندق قرون وسطایی در زیر هتلی در فرانسه کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۵۸۴

باستان شناسان یک قلعه 600 ساله با خندق اطراف آنرا در فرانسه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لایوساینس، باستان شناسان بقایای یک قلعه قرون وسطایی قرن چهاردهمی، از جمله یک خندق را که در زیر حیاط یک هتل تاریخی در فرانسه پنهان شده بود، کشف کردند. 

جواهرات، قابلمه‌ها، تابه‌ها و قفل‌ها از جمله آثاری بودند که به دست آمدند و سرنخ‌هایی درباره اشرافی که نزدیک به یک قرن از قلعه استفاده می‌کردند، ارائه می‌کردند.

در بهار 2023، باستان شناسان مؤسسه ملی تحقیقات باستان شناسی پیشگیرانه فرانسه (INRAP) حیاط و زیرزمین های هتل لاگورس را که در قرن هجدهم بر فراز خرابه های یک قلعه قرون وسطایی معروف به Château de l'Hermine ساخته شده بود، حفاری کردند. این قلعه که در روستایی در ساحل غربی منطقه بریتنی قرار دارد، به عنوان قلعه و اقامتگاه جان چهارم، دوک بریتانی، در سال 1381 میلادی ساخته شد.

از قرن 10 تا 16، بریتانی یک ایالت فئودالی قرون وسطایی بود که پس از اخراج وایکینگ ها از منطقه تأسیس شد. بریتانی که اساساً یک کشور کوچک بود، توسط یک سلسله دوک های موروثی اداره می شد. هنگامی که جان چهارم در سال 1365 میلادی به قدرت رسید، شروع به ساخت قلعه‌های متعددی در سراسر بریتانی کرد و قلعه هرمین به مقر دوک‌نشین تبدیل شد.

اما این قلعه تنها یک قرن مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه زمانی که نوه جان چهارم، فرانسیس دوم، پایتخت دوک نشین را منتقل کرد، ویران شد. 

بازسازی‌ها در قرن‌های 18 تا 20، این ساختمان را در زمان‌های مختلف به یک هتل، سپس به یک دانشکده حقوق و در نهایت دفاتر دولتی بر فراز قلعه اصلی قرن چهاردهم تبدیل کرد.

نقشه دقیق قلعه جان چهارم ناشناخته بود تا اینکه باستان شناسان در سال 2021 شروع به کشف پایه های آن کردند تا این بنای تاریخی را به مکان جدید موزه هنرهای زیبا تبدیل کنند.

در حین کاوش در حیاط هتل قدیمی، باستان شناسان طبقه همکف اقامتگاه دوک را به همراه بقایای یک برج مشرف به یک خندق بیرونی پیدا کردند. این قلعه حدود 138 فوت (42 متر) طول و 56 فوت (17 متر) عرض و با دیوارهایی تا 18 فوت (5.5 متر) ضخامت دارد. در داخل پلکان های متعددی از جمله یک راه پله تشریفاتی به همراه قالب های کنده کاری شده و سردرهای تزئین شده وجود داشت. طبق بیانیه INRAP، این پلان معماری به طرز هوشمندانه ای عملکردهای دفاعی را با موارد مسکونی ترکیب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز