خبرگزاری کار ایران

قدمت شمشیر وایکینگ به ۱۱۰۰ سال قبل رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۵۰۳

کارشناسان تأیید کرده‌اند که شمشیری که در پایان سال گذشته از رودخانه‌ای در آکسفوردشایر بیرون کشیده شده است، یک سلاح «باستان‌شناسی کمیاب» وایکینگ است که قدمت آن بین سال‌های ۸۵۰ تا ۹۷۵ پس از میلاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لایوساینس، ترور پنی در نوامبر ۲۰۲۳ در رودخانه چرول در آکسفوردشایر به دنبال اشیای گمشده و دور انداخته شده بود که موفق به کشف یک شمشیر قدیمی شد هرچند در ابتدا نمی‌دانست که آن شی‌ء چه هست. 

پنی بلافاصله تصاویری از شمشیر را در گوگل آپلود کرد تا سعی کند آن را شناسایی کند. این شمشیر که تاکنون فقط به طور موقت قدمت دارد، به عنوان وایکینگ تأیید شده است و تخمین زده می‌شود که قدمت آن به ۱۲۰۰ سال قبل بازگردد. 

قدمت شمشیر وایکینگ به ۱۱۰۰ سال قبل رسید

قدمت این سلاح مربوط به دوره‌ای‌ست که وایکینگ‌ها، برای غارت، تسخیر و تجارت با ساکسون‌های حاکم به جزایر بریتانیا سفر کردند. وایکینگ‌ها در سال ۷۹۳ با حمله به صومعه‌ای در لیندیسفارن (جزیره‌ای در سواحل شمال شرقی بریتانیا) پا به خاک بریتانیا گذاشتند. حملات مشابهی در بریتانیا برای چندین قرن رخ داد و پس از سال ۸۳۵، زمانی که ناوگان بزرگ‌تر وایکینگ‌ها شروع به ورود و نبرد کردند، تشدید شد. ارتش‌های سلطنتی پادشاهان بریتانیا به تدریج قلمروهایی را که وایکینگ‌ها در طول قرن دهم تصرف کردند، دوباره تسخیر کردند و آنچه را که مجموعه‌ای از پادشاهی‌ها بود در قلمرو جدیدی به نام انگلاند متحد کردند. 

تاخت و تاز وایکینگ‌ها و دوره‌های حکومت آنها تا قرن یازدهم ادامه یافت، اما عصر وایکینگ‌ها پس از نبرد استمفورد بریج در سال ۱۰۶۶ با شکست پادشاه نروژ، هارالد سوم سیگوردسون، توسط ساکسون‌ها به پایان رسید. 

آکسفورد میل گزارش داد که شمشیر وایکینگ تازه کشف شده تحت مراقبت خدمات موزه آکسفورد است و ممکن است در نهایت به نمایش گذاشته شود. 

گفته می‌شود که این شمشیر از نظر باستان‌شناسی نادر است و با توجه به آنکه تقریبا سالم مانده از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز