خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه‌ ای سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران مطرح شد؛

شبانه‌ روز کار کردیم تا جشنواره پویانمایی به استاندارد خودش برسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۹۸۰

انیمیشن می‌ تواند کشتار کودکان فلسطینی را ثبت کند

نشست رسانه‌ای سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا کریمی صارمی دبیر سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران در ابتدای اظهاراتش گفت: این جشنواره از سیزدهم تا هفدهم اسفند در چهار سالن سینماکانون و باغ کتاب و همچنین در اصفهان برگزار می‌شود.

کریمی صارمی خاطرنشان کرد: انیمیشن ایران دیگر صنعتی شده و با وجود اینکه تولیدکنندگان انیمیشن در دنیا تعداد زیادی نیستند، ایران کم‌کم به یک قطب بزرگ انیمیشن تبدیل می‌شود و امسال ۱۲ فیلم سینمایی به جشنواره رسید و در حال حاضر ۲۵ فیلم سینمایی انیمیشن در کشورمان در حال ساخت است. امروز بچه‌های ما بر تکنولوژی غالب شده‌اند و می‌توانند محتوای خوب تولید کنند و انیمیشن فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: جشنواره پویانمایی در بخش مسابقه ایران و بین‌الملل زیرمجموعه‌هایی دارد. بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره جزو جشنواره‌های معتبر انیمیشن است و از دلایل این اعتبار می‌توان به برگزاری آن در زمان مشخص، داشتن یک کاخ ویژه، داشتن مخاطب گسترده و همچنین داشتن بخش علمی و تعداد فیلم شرکت‌کننده و داوران معتبر این رویداد اشاره کرد.

کریمی صارمی در ادامه گفت: امسال با توجه به اینکه جشنواره قبلی باید در اسفند ماه برگزار می‌شد و به شیوع کرونا برخوردیم سه ماه بعد جشنواره را برگزار کردیم و از فاصله آن جشنواره تا این جشنواره شبانه‌روز کار کردیم تا جشنواره به استاندارد خودش برسد و جشنواره را در زمان خودش برگزار کنیم. امسال در بخش ایران ۵۲۴ اثر ثبت شده که ۴۵۲ اثر به دبیرخانه رسیده و از بین این آثار ۱۳۹ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرده است. در بخش بین‌الملل ۱۰۳۴ اثر به ثبت رسیده و از بین این آثار ۸۷۶ اثر به دبیرخانه رسیده و ۱۶۲ به اضافه ۳۳ اثر به بخش مسابقه راه یافته است.

دبیر جشنواره پویانمایی درباره باکس‌های نمایش این جشنواره گفت: ۷ عدد باکس نمایش ایران به اضافه ۳ باکس فیلم بلند در نظر گرفته‌ایم، ۱۳ عدد باکس نمایش بین‌الملل به اضافه ۲ باکس فیلم بلند و ۱۱ عدد باکس نمایش ویژه و چشم‌انداز در نظر گرفته شده است. سالن باغ کتاب صبح‌ها ویژه مدارس و بعد از ظهرها برای خانواده‌ها در نظر گرفتیم. بسیاری از کتابهای کانون به فیلم انیمیشن تبدیل شده‌اند که خانواده‌ها هم کتابها را و هم فیلم را می‌بینند. سالن کانون اصفهان همزمان سالن اصلی تهران نمایش خواهد داشت.

وی افزود: در این دوره مروری بر آثار چین خواهیم داشت، هیئتی از چین برای تبادل اندیشه و تولید می‌آید. ما بهترین نیروهای کار برای تولیدات صنعتی هستیم و چینی‌ها می‌خواهند نیروهای ما را شناسایی کنند و با ما تولید مشترک داشته باشند. ما در بخش تولید، در حوزه‌های دینی و هویتی حتما با نقطه مطلوب فاصله داریم و تلاش می‌کنیم کاستی‌های گذشته برطرف شود. اما در این مسیر کانون به تنهایی نمی‌تواند حرکت کند.

کریمی صارمی خاطرنشان کرد: رشته انیمیشن در هنرستان‌ها زیاد شده و پویانمایی در هنرستان‌هایمان رشد کرده و به لطف آقای علامتی طرحی را اجرا میکنیم تا بالای ساختمان کانون از روز پانزدهم و شانزدهم تمام سرفصل‌های درسی انیمیشن را به بهترین شکل ضبط کنیم و برای تمام هنرستان‌ها در شبکه شاد این کلاس‌ها را پخش خواهیم کرد و در یک پک به همه هنرستان‌های کشور ارسال می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره پویانمایی در ادامه گفت: فلسطین سرزمین مقدس هم بخش دیگری در این رویداد است که روی این بخش خیلی کار کردیم. وقتی یک فاجعه در دنیا شکل میگیرد، از سینما برای کمرنگ کردن آن فاجعه کمک میگیرند. ما در یک نشست تخصصی که تولیدکنندگان و فیلمسازان طراز اول را انتخاب کردیم تولید ده فیلم را آغاز خواهیم کرد. کشتار یازده هزار کودک توسط رژیم صهیونیستی باید ثبت شود و ده فیلم خوب برای سال آینده درباره این موضوع خواهیم داشت.

وی در ادامه تأکید کرد: امسال کتاب‌های «اشاره‌های خیال»، «بازیگری چهره شخصیت در انیمیشن»، «اندیشه پویایی ۲»، «گوهرهای بومی برای فیلمنامه انیمیشن» را رونمایی خواهیم کرد.

کریمی صارمی درباره بازار ملی پویانمایی گفت: بازار ملی پویانمایی با ۲۸ شرکت‌کننده همزمان با جشنواره برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست حامد علامتی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: اینیمیشن یکی از قالب‌های ارائه محتوا برای انتقال پیام است. این قالب و مدل به گونه‌ای است که موضوع را جذاب می‌کند. ما سعی می‌کنیم در موضوع محتوا غافل نشویم و در کنار تکنیک و مسائل فنی محتوای انتقال پیام نیز برای مهم است. پویانمایی باید مخاطب را متعهد و مسئول بار بیاید.

علامتی خاطرنشان کرد: مفتخریم پس از گذشت ۲۷ سال از عمر جشنواره پویانمایی تهران این جشنواره در این سال‌ها با رشد روبرو بوده و توانسته از جایگاهی ارزشمند وجهانی در میان هنرمندان برخوردار شود. این مهم در سایه تلاش دست اندرکاران این رویداد میسر شده است و اینک ما در سیزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تلاش میکنیم پل ارتباطی موثری با دیگر کشورهای جهان باشیم و در حالیکه آثار هنری را به دنیا معرفی میکنیم به سمت اقتصادی شدن حرکت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: جشنواره امسال زمینه ارتباط پیشکسوتان را با نوپایان فراهم می‌کند. امروز برگزاری جشنواره سیزدهم با یکی از بزرگترین نسل‌کشی‌های قرون گذشته مساوی شده است. پویانمایی می‌تواند این وحشی‌گری را نمایان کند. بخش دیگری هم امسال اضافه کردیم که از علوم و فنون دنیا بهره‌مندی میکند و آن هم موضوع هوش مصنوعی در جهان است. امروز باید آن را به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر بپذیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز