خبرگزاری کار ایران

جشنواره صنعت، مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی اردیبهشت برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۳۸۶

نشست خبری جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی امروز سه‌شنبه ۹ بهمن در اتاق تعاون استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست، خاطره استادرضایی (معاون امور تعاون استان تهران و رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران) گفت: باید تعاونی‌های چندملیتی بنا بر تعامل در سطح بین‌المللی برای طراحی، تولید و عرضه مشترک نیز ایجاد شود، در سالهایی که گذشت عدم ساماندهی در حوزه تولید پوشاک و بحث مشکلات بازاریابی و اقتصادی باعث بروز مشکلاتی شده که تشکیل تعاونی‌ها در این عرصه کمک شایانی خواهد کرد. این جلسه اولین جلسه تیم تخصصی پوشاک تهران است و حرکتی برای ورود این تیم تخصصی به بازارهای جهانی است. در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌ها این مجموعه قابلیت توسعه و تعمیم بین‌المللی دارد و چگونگی ارائه این خدمات به جامعه جهانی و تولید مشترک مبحث مهمی است و ما سعی میکنیم با تسهیلگری در حوزه تعاونی‌ها، مشوق‌های سرمایه‌گذاری، تامین مواد اولیه، ایجاد رقابت و فضاهای ملی برای بحث‌های تعاملی با کشورهای همسایه امکان رقابت تولیدکنندگان را در سطح بین‌المللی فراهم کنیم.

وی افزود: هدف از این نشست در بخش اول معرفی ظرفیت و قابلیتی که در بخش تعاون شکل گرفته است. ما در کشورمان از لحاظ تامین پارچه، نخ و طراحی در شرایطی خوبی قرار داریم که نیاز است از ظرفیت‌های موجود بهره برد و البته قابلیت توسعه دستاوردها نیز وجود دارد.

در ادامه این نشست حسین نورالدین حاج‌حسینی (دبیر برگزاری جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی) اظهار کرد: کشور ترکیه در بحث پوشاک و نساجی خوب عمل کرده و از این طریق به درآمد بالایی رسیده است تا جایی که استانبول امروز به یک شبهه پایتخت در موضوع پوشاک و لباس منطقه تبدیل شده است.

حاج‌حسینی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات این نشست تدارک برگزاری جشنواره صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی است. مجموعه ما یک مجموعه آموزشی و مهارت‌آموزی است و با کشورهای اسلامی در تعامل هستیم. میدانیم ظرفیت مد و لباس در کشور ما بسیار بالاست. با توجه به مشترکات فرهنگی بین ۵۷ کشور اسلامی بسیار بجاست که امکان تعامل بین کشورها را فراهم کنیم. کشور ما طراحان بسیاری دارد و طراحان ما حتی توانسته‌اند محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کنند. جایی که ایرانی‌ها در بخش طراحی دوخت و لباس ورود کردند خوش درخشیدند.

وی افزود: امروز در حوزه زیبایی هم همین شرایط را داریم و حتی در کشورهای همسایه نیز اگر کسی میخواهد بگوید من آرایشگاه خوبی دارم میگوید آرایشگرم ایرانی است. امروز سطح سواد آرایشگرها بالاست و به طور میانگین میتوان گفت که سواد آرایشگرهای ما در سطح لیسانس هستند.

حاج‌حسینی تاکید کرد: جشنواره در چهار محور علمی، تاریخی، مهارت‌آموزی و بحث فرهنگی، هنری تجاری برای اولین بار فراخوان داده است. بخش دوم جشنواره فعالیت‌های آموزشی است تا اساتید کشورهای اسلامی بتوانند در کارگاه‌های آموزشی حضور داشته باشند. ‌با دانشگاه نیشانتاشی به تعامل رسیدیم و این جشنواره در روزهای ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده در این دانشگاه برگزار می‌شود که ۴۰ موضوع برای این جشنواره در نظر گرفته شده و هیات ۱۲ نفره از خارج کشور نظارت خواهند داشت.

دبیر این رویداد خاطرنشان کرد: نگاه ما علمی‌محور است و ما ظرفیت علمی خوبی را فعال کردیم چون معتقدیم که در این بخش به نخبه‌ها نیاز داریم. ما با این جشنواره می‌خواهیم ظرفیت کشورهای اسلامی را نشان دهیم و مجری این رویداد باشیم. در استمرار این جشنواره می‌خواهیم هر سال یکی از کشورهای اسلامی میزبان این رویداد باشد.

در ادامه فاطمه شیردستیان (مدیر شرکت سامانه کسب و کار کندو) اظهار کرد: یکی از دستاوردهای کارهای جمعی برگزاری رویدادها است. با توجه به نیازها یکی از زمینه‌های بسترساز زمانی فراهم می‌شود که رویدادها برگزار می‌شود.

وی افزود: تعاونی‌ها یکی از بسترهای بزرگ کسب کار هستند که در صنعت مد و پوشاک می‌توانند در حوزه تولید محصولی با کیفیت، درآمدزایی و بازیابی جهانی ورود کنند. طراحان خلاق را به این رویداد دعوت می‌کنیم و امیدواریم که این امر با هم‌افزایی موسسه‌های علمی و فرهنگی و تعاونی‌ها محقق شود. 

در ادامه فهیمه زارع‌زاده (دبیر علمی جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس) اظهار کرد: تا کنون یک رویداد علمی به صورت بین‌المللی در این حوزه برگزار نشده و این رویداد با مجوز وزارت علوم برگزار خواهد شد. سعی کردیم تمامی فعالان و آنچه که به حوزه مد مربوط می‌شود را در این رویداد داشته باشیم و همایش علاوه بر بخش ارائه مقالات در دو رشته دیگر فعال است و فراخوان داده‌ایم افراد مولف تمام تالیفات خود را جهت معرفی و فروش به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنین کارگاه‌های آموزشی در کنار آن تدارک دیده شده است و همکاری خوبی از کشورهای ترکیه، بنگلادش، هند ، پاکستان و اردن صورت گرفته است.

زارع‌زاده در ادامه تاکید کرد: این جشنواره فرصتی برای تعامل سازنده با کشورهای اسلامی در حوزه مد و پوشاک است که تا کنون چنین رویداد علمی برگزار نشده بود. کسانی که تولیدات در عرصه مد و پوشاک دارند می‌توانند از این ظرفیت استفاده و عرضه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز