خبرگزاری کار ایران

کارگردان حاضر در بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر:

نور، دکور، صحنه و صدا در جشنواره برایمان چالش‌برانگیز بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۵۹۸

نویسنده و کارگردان نمایش «بچه» می‌گوید: این اثر به مواردی اشاره دارد که ما در زندگی عادی خود آن‌ها را در کنار خود داریم، اما قدرشان را نمی‌دانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است. این رویداد پس از چندین سال دوباره بخش دانشجویی را در برنامه خود لحاظ کرده است.

نمایش «بچه» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فرهادنیا که جزو آثار بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر است، روزهای دهم و یازدهم بهمن ساعت ۱۶ در تالار اصلی تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود. 

مرتضی فرهاد نیا کارگردان این نمایش درباره اثر و جزئیات آن گفت: نمایش «بچه» به مواردی اشاره دارد که ما در زندگی عادی خود آن‌ها را در کنارمان داریم، اما قدرشان را نمی‌دانیم و مسئله بعدی که به آن توجه داشته‌ایم، موضوع گیاه‌خواری است. 

او افزود: در مسیر تولید همچون گروه‌های دیگر، با مشکلاتی مواجه بودیم. برای مثال در مدت زمان یک ماه باید این اثر را آماده اجرا می‌کردیم. نمایش ما متکی بر نور، دکور، صحنه، صدا و گریم است و این مسئله چالش بسیار بزرگی برای ما بود.

وی ادامه داد: همچنین باید با افرادی که برخی از آن‌ها برای اولین بار حضور روی صحنه تئاتر را تجربه می‌کنند، نمایشی درخور تماشاگران را به سرانجام می‌رساندیم.

این کارگردان تئاتر در ادامه توضیحاتش گفت: بسیار خرسندم که بخش دانشجویی به جشنواره تئاتر فجر اضافه شده است. اتفاقی که شعار جشنواره یعنی «امید، نشاط و همدلی» را نیز همراه خود دارد، چراکه این شعار عموما در بخش دانشجویی به صورت کامل معنا پیدا می‌کند. اضافه شدن این بخش باعث ایجاد امید در دانشجویان شد، خصوصا افرادی که برای اولین بار حضور در محیط حرفه‌ای را تجربه می‌کنند.

فرهاد نیا بیان کرد: این جشنواره باعث ایجاد نشاط در میان اعضای گروه من شد و افرادی که در جشنواره شرکت نکردند، امیدی برای‌شان به وجود آمد که در سال‌های بعد بتوانند وارد این رقابت شوند. 

وی در پایان افزود: اگر همدلی در میان اعضای گروه وجود نداشت، نمی‌توانستیم در این مدت اندک این نمایش را آماده حضور در جشنواره کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز