خبرگزاری کار ایران

کارگاه «کارگردانی نمایش تلویزیونی» تئاتر فجر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۷۷۴

مسعود فروتن، مدرس کارگاه «کارگردانی نمایش تلویزیونی» در اولین کارگاه آموزشی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت کار دانستن و شناخت کارگردانی تلویزیونی تمام نشده است و خیلی خوب است که هنرمندان تئاتر در این کارگاه‌ها شرکت کنند و کارگردانی تلویزیون را بشناسند.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کارگاه «کارگردانی نمایش تلویزیونی»، اولین کارگاه آموزشی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور مسعود فروتن صبح امروز (چهارشنبه بیست‌وهفتم دی) در کارگاه نمایش تئاتر شهر برگزار شد. 

کارگاهی که با استقبال هنرمندان، دانشجویان و کارگردانان تئاتر همراه بود و در فضای صمیمی کارگاه تئاتر شهر علاوه بر آموزش، یاد و خاطره دوران باشکوه تله‌تئاترهای تلویزیونی را برای شرکت‌کنندگان زنده کرد. 

بسیاری از هنرمندان متعلق به نسل جوان تئاتر، علاقه‌شان به تئاتر و حضورشان در این حرفه را مدیون تلاش این هنرمند و تماشای تله‌تئاترهای او هستند. 

فروتن در این کارگاه توجیهی به معرفی جایگاه و مقام کارگردان تلویزیون و حوزه فعالیت و اختیارات او برای شناخت بهتر هنرجویان با این تخصص پرداخت. 

او  با پیشنهاد برگزاری مداوم این گونه کارگاه‌های آموزشی گفت: یک جلسه برای انتقال تمام دانسته‌ها به علاقه‌مندان زمان بسیار اندکی است.

این هنرمند ادامه داد: کار جشنواره در مورد این کارگاه تمام شد اما کار دانستن و شناخت کارگردانی تلویزیونی تمام نشده است و خیلی خوب است که هنرمندان تئاتر در این کارگاه‌ها شرکت کنند و کارگردانی تلویزیون را بشناسند.

فروتن گفت: شاید در حال حاضر، فضایی برای ارائه تله‌تئاتر وجود نداشته باشد اما خوب است که هنرمندان حتی شده برای آرشیو خود نیز به ساخت تله‌تئاتر از آثارشان بپردازند.

او افزود: تله‌تئاتر می‌تواند برای فروش تولید شود و باید روی این هنر سرمایه‌گذاری کرد.

این هنرمند توضیح داد: خوشحالم که نسل جوان به تئاتر و تلویزیون علاقه‌مند است؛ چراکه من براین باورم، جوانان هستند که تئاتر را در این سرزمین، حفظ کرده‌اند.

فروتن در پایان سخنانش گفت: جوانان چراغ تئاتر را به چلچراغ تبدیل کرده‌اند. آن‌ها در یک اتاق کوچک هم تئاتر چراغ را پرنور نگه می‌دارند. ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم، امید داریم و منتظریم تا کار کنند.

پس از این، ایرج افشاری‌اصل، دبیر کارگاه‌های آموزشی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سخنانی کوتاه از لزوم توجه به این دوره‌های آموزشی در طول سال گفت. 

او ادامه داد: خوشبختانه استقبال هنرمندان برای ثبت‌نام درکارگاه‌های آموزشی بسیار امیدوارکننده و نشانه علاقه آن‌ها به آموختن است.

دبیر کارگاه‌های آموزشی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افزود: شاید باورکردنی نباشد اما ما شاهد تقاضای ثبت‌نام خارج از ظرفیت کارگاه نمایش بودیم که شرمنده علاقه‌مندان شدیم. 

افشاری‌اصل با تاکید بر سرمایه‌گذاری روی آموزش توضیح داد: کیفیت حرف اول را در برگزاری کارگاه آموزشی می‌زند. باید بدانیم که کیفیت تنها زیرسایه آموزش است که ارتقا پیدا می‌کند.

همچنین، شرکت‌کنندگان از لزوم تداوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی گفتند. 

آرتین آرتورنیان، عکاس تئاتر گفت: من در رشته عکاسی و سینما تحصیل کرده‌ام و به واسطه فعالیت در زمینه تئاتر در این کارگاه شرکت کردم.

او ادامه داد: من سال هاست که استاد فروتن را می‌‎شناسم. ایشان بسیار صبور و حرفه‌ای هستند و قطعا حضور در این کارگاه برای تجربه تله‌تئاتر کمک‌کننده است.

این شرکت‌کننده توضیح داد: من تله‌تئاتر دیده بودم اما در بازه زمانی دوساعته این کارگاه با نکات کلیدی و مهمی آشنا شدم که قطعا در آینده و در ساخت تله‌تئاتر از آن بهره خواهم برد.

پریناز آل‌آقا، مدرس و کارگردان تئاتر، از دیگر شرکت‌کنندگان این رویداد درباره این کارگاه گفت: «این کارگاه بسیار خوب و مفید بود و امیدوارم با ادامه‌دار بودن این پروسه بتوانیم از تجربیات پیشکسوتان این عرصه استفاده کنیم.» 

او ادامه داد: بی‌شک با تداوم این رویدادهای آموزشی شاهد افزایش سطح کیفی آثار در تولیدات جدید خواهیم بود.

در این کارگاه آموزشی، تله‌تئاتر «آخرین گودو» به کارگردانی زنده‌یاد داوود رشیدی با بازی رضا بابک و بهرام شاه‌محمدلو با کارگردانی تلویزیونی مسعود فروتن پخش شد. 

کارگاه‌های آموزشی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری ایرج افشاری‌اصل از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن در کارگاه نمایش تئاتر شهر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز