خبرگزاری کار ایران

قادر آشنا:

سینما به عنوان هنری مستقل به آبشخور پژوهش نیازمند است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۳۰۵

دبیر ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران با بیان اینکه این رویداد ناظر برحقیقت است گفت: سینما به عنوان هنری مستقل ناظر بر حقیقت است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، در پیام قادر آشنا آمده است: «رسالتِ پژوهش، طرح و شرحِ جهان متکثر هنر و کشف و ارتقای سرمایه‌های معنوی و مادی هنری است. پژوهش با ایجاد رابطه‌ی نظام‌مند میان علوم عقلی و معرفتی، می‌تواند سیرت و صورت متمایزی در وضعیت هنر خلق کند و با تکیه بر اصول علمی و مهارت‌های فردی و جمعی، به تولید آثاری کمک کند که اعتلای اجتماعی شهروندان را به دنبال داشته باشد و به ارتقا و تمایز مراتب هنری ختم گردد. در واقع هنرمند با تکیه بر پژوهش، معنویت، معرفت و حکمت را در قالب یک پدیده‌ی هنری خلق و ارائه می‌کند. سینما به عنوان هنری مستقل که مُلهم از دیگر هنرها نام برده می‌شود، بیش و پیش از هر چیز به نشاط معرفتی و آبشخور پژوهشی نیازمند است تا بتواند به عنوان سخنگوی جامعه، گزارش کیفی مستندی از روزگار خویش ارائه دهد. چنین سینمایی می‌تواند مظهر هنر اصیل اسلامی که مبتنی بر علم و حکمت می‌باشد معرفی گردد. جایزه‌ پژوهش سال سینمای ایران، ناظر بر حقیقت سینما و کاشف ماهیت علمی هنر است و می‌کوشد که پیوندی قابل قبول میان ماهیت هنری و کیفیت علمی سینما برقرار سازد. در ششمین دوره جایزه‌ پژوهش سال سینمای ایران، افزایش دانش سینمایی در روزگار فناوری‌های نوینی هم‌چون هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته است و بر رابطه‌آفرینی‌های بین‌رشته‌ای و تاثیرپذیری از دیگر علوم در ارتقای کیفی سینما و تغییر الگوهای اجتماعی و بهبود وضعیت شهروندی و ترویج اخلاق در لایه‌های محتوایی تولیدات آثار سینمایی تاکید گردیده است. این اتفاق وقتی می‌تواند اثرگذاری درازمدت‌تری داشته باشد که در چرخه‌ی مدیریت هنر، سیاست‌ها و تصمیمات ابلاغی بر مبنای پیش‌نیازهای پژوهشی و مطالعات علمی تعیین و تبیین شده باشد. این جایزه را نه صرفاً یک رویداد رقابتی که دعوت‌نامه‌ صمیمانه به پایگاه علمی و نهادهای آموزشی می‌دانم و ایمان دارم که با نقد و تحلیل و تعالی این رویه، پایش و پژوهش سینمایی، پیوست بلافصل هر اثری خواهد شد که می‌خواهد در بازار هنرصعنت سینما ارائه شود.»

اختتامیه ششمین جایزه سال سینمای ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح سه‌شنبه ١٢ دی ۱۴۰۲ در تالار رودکی برگزار و برگزیدگان آن معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز