خبرگزاری کار ایران

انتشار آلبوم جدید گرشا رضایی/ جزییاتی درباره یک پروژه پاپ

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۰۸۹

آلبوم «یه روز…» نخستین آلبوم «گرشا رضایی» که برای اولین‌بار با ارکستر بزرگ تولید شده به زودی روانه بازار موسیقی ایران خواهد شد.

به گزارش ایلنا، گرشا رضایی درباره روند تولید آلبوم خود گفت: اسم آلبوم را بر اساس ترانه‌ای به همین نام که در آلبوم گنجانده شده انتخاب کرده‌ایم که برداشتی است آزاد برای هر مخاطبی که آلبوم را گوش می‌کند.

او افزود: آلبوم مشتمل بر چهار قطعه است که همگی به صورت آنسامبل تولید شده‌اند و ۵۰ نوازنده به تناسب در هر تراک ساز می‌زنند. ضبط به صورت همزمان و آنسامبل در ایران ضبط شده و همه موضوعات فنی اثر در ایران تولید شده است و به لحاظ کیفی بهترین استانداردهای جهانی را رعایت کرده است. معدود آلبوم‌های فارسی زبان بوده‌اند که تلاش‌هایی را در خارج کشور برای تولید آثارشان با ارکستر‌های بزرگ کرده‌اند و آثاری جدی در خارج ایران با این مختصات ضبط شده اما بعد از انقلاب این اولین پروژه با این حجم است که در ایران تولید شده و در موسیقی پاپ ایران بی‌سابقه است. 

این موزیسین و خواننده درباره رنگ‌بندی سازها در آلبومش نیز معتقد است: سازبندی این آلبوم از ویولون، ویولا، چلو، فرنچ هورن، گیتار الکتریک، پیانو، گیتار اسپنیش، گیتار آکوستیک، بیس، درام، پرکاشن و… است. در همین چهار قطعه، قطعا این آلبوم گران‌ترین آلبوم همه موسیقی پاپ بعد از انقلاب است. من تلاشم بر این بوده که بتوانم اثری فاخر و به لحاظ هنری و تکنیکی، ارزشمند را اراده دهم. تمام تلاشم بر این بوده که در این آلبوم ابعاد موسیقایی اثر را در اولویت قرار بدهم. امین غفاری مایستر و رهبر ارکستر است. تنظیم و نوشتن پارتیتور را خودم انجام داده‌ام و از این تجربه بسیار لذت بردم. کل اعضای ارکستر از نوازنده‌های ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران بودند و قطعا بهترین نوازنده‌های ایران در این اثر ساز زده‌اند. گیتار الکتریک، گیتار اسپنیش، گیتار بیس، گیتار آکوستیک و پیانو را هم خودم زده‌ام و ضبط کرده‌ایم.

گرشا رضایی ادامه داد: این کار را بودجه شخصی تولید کرده‌ام. می‌دانستم هیچ ارگان یا نهادی برای حمایت این اثر پا پیش نخواهد گذاشت. مطمئن بودم که درک تولید این اثر با چنین بودجه و هزینه سنگینی برای بسیاری از همین دوستان، درک راحت و ساده‌ای نیست. کاش وزارت ارشاد برای تولید این قبیل آثار فاخر جدی‌تر وارد عمل شود و از تولید این قبیل آثار حمایت کند. موضوع این است که روابط انسانی و مدیریت جامعه به شکلی جدی از مجرای هنر پیش میرود اما در دورانی هستیم که کمتر به هنر کلاسیک و فاخر توجه و ارزش قائل می‌شوند.

گفتنی است آلبوم «یه روز…» به آهنگسازی و خوانندگی گرشا رضایی با چهار قطعه و چهار موزیک ویدئوی اختصاصی در هفته‌های آتی روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد. اطلاعات، پوستر، تیزر و جزییات بیشتر این اثر به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز