خبرگزاری کار ایران

روایتی از داریوش شایگان به روایت خودش

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۴۳۳

کتاب «شایگان به روایت شایگان و یادگار نوشته‌های داریوش شایگان» دربردارنده یادگار نوشت‌هایی از شایگان است که در کلک و به ویژه بخارا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «شایگان به روایت شایگان و یادگار نوشته‌های داریوش شایگان» به اهتمام علی دهباشی به همت نشر فرزان روز در شمارگان ۱۲۰۰ نسخه با قیمت ۴۵۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار شد. 

در این مجموعه یادداشت‌ها و یادکردهایی که شایگان در نشریات کلک و سپس بخارا منتشر کرده بود، برای سهولت دسترسی علاقه‌مندان در قالب یک کتاب گردآوری شده است. برخی از این مطالب در دیگر کتاب‌های شایگان چاپ شده، اما اکثر این یادگار نوشت‌ها که در کلک و به ویژه بخارا منتشر شد، پس از این در کنار هم گرد نیامده و در قالب کتاب چاپ نشده است. همچنین در پایان کتاب ضمیمه ترجمه‌ای به قلم داریوش شایگان از مقاله لویی ماسینیون درباره تاثیر فرهنگ ایرانی بر فرهنگ عرب انجام گرفته و در بخارا منتشر شده بود آمده است. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

بندرت شخصیت‌هایی هستند که هم در زندگی زنده هستند و هم پس از مرگ، حیات معنویشان در آثارشان ادامه دارد. داریوش شایگان در زندگی به معنای واقعی زنده بود، به خاطر طبیعت وجودش و همچنان زنده و جاریست، با حضورش در عرصه تفکر و اندیشه. شایگان به روایت شایگان بیش از یک زندگینامه و فراتر از خاطرات است. با نشر این یادنامه، به روایت زنده یاد، طبیعت وجودش را جلوه‌گر می‌کنیم.

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز