خبرگزاری کار ایران

تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری در اربعین سال جاری

اهدایای هدایای کودکان ایرانی به کودکان عراقی توسط ۱۱۰ سفیر داوطلب/ مستقر شدن تماشاخانه های سیار در ۶ مرز

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۱۷۸

اهدایای هدایای کودکان ایرانی به کودکان عراقی توسط ۱۱۰ سفیر داوطلب و مستقر شدن تماشاخانه های سیار در ۶ مرز از جمله فعالیت های کانون پرورش فکری در اربعین سال جاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری ویژه‌برنامه‌های ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرعامل کانون و معاونان این مجموعه برگزار می‌شود.

حامد علامتی (مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) با اشاره به برگزاری رویداد مهمانان کوچک امام حسین در ایام محرم و صفر، گفت: تولید محتوا برای مربیان را در دستور کار قرار دادیم. همچنین طرح سفیران محرم را در برنامه داریم که ۱۱۰ سفیر داریم و مربیان ما به صورت داوطلب برای پیاده روی اربعین رفته‌اند.

او ادامه داد: برنامه‌های ما از هدایای فرهنگی برای کودکان عراقی و ایرانی در نظر گرفته ایم. روایتگری عاشورایی در استان‌های ما اتفاق افتاد و روایت قصه‌گویی،  نقالی، سرود و کتاب گویا و... در برنامه تاسوعا، عاشورا و اربعین جریان یافته. این برنامه‌ها در کودک شاد در دسترس است.

به گفته علامتی، کتابهای گام گام تا داستان سفر اربعین، چهل روز عاشقانه و یک اسب و دو سوار تهیه شده و به عنوان هدیه فرهنگی در مراسم پیاده روی اربعین اهدا می‌شود.  استقرار کتابخانه‌های سیار عاشورایی را نیز خواهیم داشت. 

او در خصوص کار عملیاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: استقرار ۱۵۰ ایستگاه در کل کشور و مرزها خواهیم داشت که خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد. ۷ تریلی تماشاخانه سیار در ۶ مرز تمرچین، شلمچه، مهران، خسروی، میرجاوه، باشماغ و تهران مستقر خواهند شد. از نقالی تا قصه‌گویی، شعر، مداحی، سرود، نمایش و تئاتر اجرا خواهند کرد. مخاطب ما برایمان ارزشمند است و چه یک نفر چه هزارنفر برای ما فرقی ندارد و ما برای همه اجرا می‌کنیم.

علامتی به اهدای نقاشی، تهیه کوله فرهنگی، کتاب و... به عنوان سایر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام اربعین اشاره کرد.

فروهر معدنی (رییس ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) نیز با اشاره به آنکه امسال ۶ مرز از اوایل ماه صفر مجهز به تماشاخانه های سیار شده‌اند گفت: امسال از گروه‌های نمایش محلی برای اجرا استفاده کردیم و هدایایی که برای کودکان در نظر گرفته ایم نیز با استفاده از نیروهای بومی تولید می‌شوند. برای اولین بار نیز در مرز میرجاوه یک تماشاخانه را سیار کردیم که کودکان پاکستانی را پوشش دهد. 

او ادامه داد: در اربعین خدمات ویژه ای در شهرها و روستاهای مختلف برای جاماندگان اجرا کردیم. سفیران اعزامی ما به عراق دست ساخته‌های کودکان ایرانی را برای کودکان عراقی بردند. 

او همچنین از انتشار کتاب‌های "تشنه لبان"، "چهل روز عاشقانه" و "هنگام باران بود" خبر داد و گفت: در شبکه شاد، کودکان عاشورایی را قرار دادیم تا همه بچه‌ها دسترسی داشته باشند. 

کریمی صارمی نیز از ایجاد شرایط پخش فیلم "مسیر عشق" در شبهای اربعین از تلویزیون خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز