خبرگزاری کار ایران

انسیه شاه‌حسینی:

شرط توفیق یک جشنواره نمایش آثار بکر و دیده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۳۷۷

انسیه شاه‌حسینی عضو هیات انتخاب سومین جشنواره فیلم و عکس «مادر» با اشاره به ارزشمند بودن جشنواره‌های موضوعی به جهت حمایت از فیلمسازان جوان، شرط توفیق یک جشنواره را نمایش آثار بکر و دیده نشده دانست.

به گزارش ایلنا، انسیه شاه‌حسینی با اشاره به این‌که هر رویداد فرهنگی که به جایگاه زن و خانواده بپردازد و آن را ارتقا دهد در هر دوره‌ای اتفاق ویژه‌ای است؛ بر تاثیر برگزاری جشنواره‌ها تاکید کرد و گفت: در جشنواره‌ها که مخاطب بیشتری را درگیر می‌کنند و پوشش رسانه‌ای هم باعث فراگیری هر چه بیشتر آن می‌شود پرداختن به مضامین گران‌بهایی مثل مادر بسیار ارزشمند است.

نویسنده و کارگردان «غروب شد بیا» افزود: اگر جشنواره‌ای برگزار شود و فیلم‌هایی که در آن ارائه و بررسی می‌شوند همان فیلم‌هایی باشد که در سایر جشنواره‌ها هم طی سال اکران شده و در جشنواره‌های مختلف چرخیده‌اند، تاثیرگذار نخواهد بود. چون این فیلم‌ها همیشه جوایزی بر اساس سلایق داوران گرفته‌اند و جوایز هم مدام در این جشنواره‌ها جابه‌جا می‌شوند. خوب است فیلم‌هایی که ارائه می‌شود در خور مقام مادر به عنوان موضوع این جشنواره باشد.

شاه‌حسینی شرط توفیق یک جشنواره را تولید آثار بکر و دیده نشده دانست و گفت: اگر آثاری که در جشنواره «مادر» ارائه می‌شوند اولین حضور و نمایش خود را در این عرصه تجربه کنند فوق‌العاده است و می‌تواند یکی از موفق‌ترین جشنواره‌ها باشد.

کارگردان «زیباتر از زندگی» افزود: در هر جشنواره‌ای معیارهایی برای انتخاب و داوری آثار وجود دارد اما به لحاظ تجربی احساس می‌کنم چون جشنواره به مقام مادر اختصاص دارد و مادر هم رکن اصلی خانواده و جامعه است، هر اثری که یک مادر تراز و الگو ارائه دهد می‌‌تواند موفق باشد.

شاه‌حسینی پیرامون "مادر نمونه" از دیدگاه خود بیان کرد: مادر نمونه تصویری از مادری است که آشنا با سبک زندگی ایرانی-اسلامی است و تربیت اخلاق اسلامی را در خانواده رواج می‌دهد. البته منظورم تنها به لحاظ به جا آوردن نماز و روزه نیست هر رکن اخلاقی که به خانواده آرامش می‌دهد یک اتفاق ایمانی است و در هر مذهبی هم پسندیده است. ارائه "مادر الگو" در این نوع آثار سلامت خانواده و جامعه را تضمین می‌کند.

کارگردان «پنالتی» با مهم خواندن برگزاری جشنواره‌های "موضوعی" اظهار کرد: آن چیزی که من همیشه به آن فکر می‌کنم به جز قضیه برگزاری جشنواره‌ها، متریالی است که در این رویدادهای هنری ارائه می‌شود. یعنی نتیجه جشنواره‌ها باید این باشد که فرهنگ‌سازی کنند و نویسندگان و فیلمسازانی که دوست دارند در این زمینه فعالیت کنند را مورد حمایت قرار دهند. 

این فیلمساز در پایان تصریح کرد: باید الگوی مادری که نماد مهر، صداقت و پاکی بین افراد خانواده است در آثار تصویر شود. فیلمی با این مشخصه، هم متر و معیار داوری قرار می‌گیرد و هم برای سایر فیلمسازان در آینده راهگشا خواهد بود.

گفتنی است مهلت تمدید ارسال آثار به سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» تا تاریخ ۲۵ مرداد تمدید شده است. این دوره از جشنواره مادر به دبیری منصوره مصطفی‌زاده و با مشارکت اپلیکیشن روبیکا، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران و موسسه تصویر شهر مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز