خبرگزاری کار ایران

معاون رییس‌جمهور در دیدار با مهمانان بین‌الملل جشنواره حوا مطرح کرد؛

«حوا» یک حرکت هنرمندانه در پاسخ به نیازهای جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۱۸۰

انسیه خزعلی معاون امور زنان و‌ خانواده رییس جمهور نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا را یک حرکت هنرمندانه در پاسخ به نیازهای جهانی دانست و گفت: «حوا» نمونه‌ و الگو‌ی یک حرکت اولیه است تا فعالان سینمایی و هنری برای صیانت از خانواده فعالیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در سینمافرهنگ تهران با فیلمسازان بخش بین‌الملل نخستین جشنواره فیلم حوا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار فیلمسازانی از کشورهای لهستان، چین، روسیه، لبنان، عراق، هند، تاجیکستان و بنگلادش و… به معرفی آثاری که به جشنواره فیلم حوا آورده بودند، پرداختند و نقطه‌ نظرات خود را پیرامون موضوع زن و خانواده، و بازنمایی آن در سینما مطرح کردند و از ابتکار عمل ایران برای برگزاری این جشنواره قدردانی کردند.

انسیه خزعلی نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان جشنواره، به‌دیدارهای خود با سفیران کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: در دیدارهای مختلفی که با سفیران و فعالان حوزه زنان و خانواده در دنیا داشته‌ایم، یک حرف مشترک وجود دارد و آن لزوم حفظ و صیانت از حریم خانواده و زنان است که نیازمند کنشگری زنانه بیشتری است.

وی حرکت جشنواره فیلم حوا را یک پاسخ به نیازهای جهانی دانست و تاکید کرد: جشنواره فیلم حوا نمونه‌ و الگو‌ی یک حرکت اولیه است تا فعالان سینمایی و هنری برای صیانت از خانواده فعالیت بیشتری داشته باشند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: امروز خانواده و زن به دلیل تهاجم رسانه‌ای در معرض تهدید است؛ این یک درد مشترک در اروپا و آسیای‌مرکزی و آفریقا است که یکی از عوامل آن سینماست لذا ما نیز باید از همین ابزار برای صیانت استفاده کنیم تا مانع فجایع بزرگ باشیم. باید محبت بر پایه زندگی صحیح را ترویج کنیم؛ تنها با این روش موفق خواهیم بود.

در این نشست جمعی از معاونین سازمان سینمایی از جمله قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، محمدرضا سوقندی مدیرکل حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و… حضور داشتند.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران برگزار خواهد شد. این رویداد محوریت موضوع زنان و‌ خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز