خبرگزاری کار ایران

«نوای سیمره» در برج آزادی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۴۹۸

کنسرت گروه «نوای سیمره» با حضور مهران غضنفری و احسان عبدی‌پور در سالن برج آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا،‌ گروه «نوای سیمره» به خوانندگی مهران غضنفری امروز سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ در سالن برج آزادی روی صحنه می‌رود. در این اجرا احسان عبدی‌پور با نوای اساطیریِ سرنا، گروه را همراهی می‌کند. 

«نوای سیمره» در کنسرت پیش‌رو، نغمه‌هایی از عاشقانه‌های زاگرس را برای مخاطبان موسیقی غرب ایران روایت می‌کند. در این اجرا قطعاتِ پرشوری همچون؛ «باد شمال»، بال پرواز، سیم آخر، هاوار، دل لیوه، چتر حویل، هرمنمه، طلوع، خالو ریویار، قنه قنه و مقام قطار به مخاطبان موسیقی فولکلور تقدیم می‌شود. 

قطعات این کنسرت در دو دستگاه «ماهور» و «شور» ساخته شده که بیشتر آن‌ها از ساخته‌های مهران غضنفری هستند. غضنفری به عنوان آهنگساز، خواننده و شاعر؛ کارنامه‌ای درخشان در عرصه موسیقی غرب ایران دارد. 

گروه «نوای سیمره» تاکنون اجراهای بسیاری در تهران و شهرهای مختلف داشته است. این گروه نام خود را از رودخانه‌ی «سیمره» در استان لرستان گرفته است. کنسرت «نوای سیمره» با همراهی بنیاد رودکی و برای حمایت از موسیقی اصیل ایرانی، امروز سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ از ساعت ۲۱ در سالن برج آزادی روی صحنه خواهد رفت. علاقهمندان به موسیقی می‌توانند بلیت‌های این کنسرت را از طریق سایت ایران کنسرت تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز