خبرگزاری کار ایران

مدرسه متروکه، مکان ایجاد موزه اشیای تاریخی در الموت‌ شرقی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۶۲۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از تأمین مکان احداث موزه اشیای تاریخی در الموت‌شرقی در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهوری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علیرضا خزائلی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین) گفت: تأمین مکان موزه اشیای تاریخی به‌دنبال مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به قزوین مبنی بر اختصاص مدرسه متروکه روستای گازرخان به اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و نقل و انتقال مربوط به این مکان انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اضافه کرد: ۲ میلیارد تومان اعتبار نیز برای سامان‌دهی مکان موزه و تجهیز آن درنظر گرفته شده که امیدواریم به‌زودی تخصیص پیدا کند تا عملیات اجرایی ایجاد موزه آغاز شود.

او با بیان اینکه جای یک موزه اشیای تاریخی در منطقه گردشگرپذیر الموت خالی است، اظهار کرد: بنا داریم بخشی از یافته‌های باستان‌شناسی کشف‌ شده در دوره‌های مختلف کاوش در قلعه الموت را در این موزه به‌نمایش بگذاریم.

خزائلی خاطرنشان کرد: با توجه به این که مکان موزه یاد شده در جوار قلعه حسن صباح قرار دارد پیش‌بینی می‌کنیم پس از راه‌اندازی، مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده از این بنا قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز