خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دانستن برنامه امپریالیسم آمریکا و فهم روابط و مناسبات سرمایه‌داری و جامعه طبقاتی از جمله موضوعات مورد علاقه ایرانی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۸۸

منیجر غرفه انتشارات پث فایندر در نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد: آثاری درباره فهم روابط و مناسبات سرمایه‌داری و جامعه طبقاتی در این دوره از تاریخ و همچنین پاسخ به این سوال که برنامه امپریالیسم آمریکا چیست، از جمله موضوعاتی هستند که مردم ایران به دنبال فهم آن هستند و ما در این حوزه‌ها نیز آثاری عرضه کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانی الن Cannie Allen (منیجر غرفه انتشارات پث فایندر (Pathfinder) انگلیس) با اشاره به آنکه حضورش در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به منظور توزیع کتاب‌های این ناشر است، گفت: امسال تا این لحظه فروشمان در نمایشگاه کتاب خیلی خوب بود. هرچند برای خرید کتاب‌های ما تاکنون یارانه خاصی تخصیص نیافته و کمک مالی از سوی دولت برای فروش کتاب‌های خارجی در این بخش دریافت نکرده‌ایم. 

مدیر غرفه پث فایندر درخصوص این مهم که مخاطبان ایرانی که به سراغ این ناشر می‌آیند، بیشتر خواستار خرید و دریافت چه دسته کتاب‌هایی هستند، گفت: مخاطبان ایرانی به دنبال طیف وسیعی از کتاب‌ها هستند. از کتاب‌هایی که در این انتشارات عرضه شده است، ما با تمام حوزه‌های مربوط به موضوع مبارزات صنفی طبقات زحمتکش و کارگر در جهان از جمله موضوع انقلاب اکتبر روسیه، انقلاب کوبا تا آثار مربوط به نقش ارنستو چگوارا در مبارزات آمریکای لاتین، در این نمایشگاه حاضر شدیم. البته آثاری درباره فهم روابط و مناسبات سرمایه‌داری و جامعه طبقاتی در این دوره از تاریخ و همچنین پاسخ به این سوال که برنامه امپریالیسم آمریکا چیست، از جمله موضوعاتی هستند که مردم ایران به دنبال فهم آن هستند و ما در این حوزه‌ها نیز آثاری عرضه کردیم. 

او در پاسخ به این سئوال که عناوین کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب تهران برای ارائه به مخاطب ایرانی انتخاب و آورده شده، بر اساس ذائقه‌شناسی و شناخت مخاطب ایرانی انتخاب شده یا تمام عناوین کتاب‌های این نشر در این نمایشگاه ارائه شده است؟، گفت: تمام کتاب‌های نشر پث فایندر را در نمایشگاه ارائه داده‌ایم. بیشتر از ۲۵ سال است که این ناشر در نمایشگاه کتاب تهران شرکت دارد و این برای‌مان جالب توجه است. 

به گفته الن، نمایشگاه کتاب تهران از جمله نمایشگاه‌هایی است که تقریبا در کشورش شناخته شده است و تقریبا ازجمله بزرگ‌ترین نمایشگاه‌هایی است که در این حوزه برگزار می‌شود. ضمن آنکه خیلی مهم است که نمایشگاه‌هایی از این دست در کشورهای مختلف برگزار شود و باید به این نکته اشاره داشته باشم که در کشوری مانند آمریکا چنین نمایشگاه‌های که با استقبال میلیون‌ها بازدیدکننده برگزار شود، در حوزه فرهنگ و کتاب این کشورها کم است. 

او در توصیف فرهنگ ایران و اینکه اگر بخواهد درباره فرهنگ ایران به مخاطبان خارجی مطلبی بگوید چه خواهد گفت، اظهار کرد: به عموم مردمی که خواهم دید، پیشنهاد می‌کنم که کتاب‌هایی درخصوص تاریخ و فرهنگ ایران بخوانند و همچنین سایت‌هایی که مطالبی درباره ایران را منتشر می‌کنند، دنبال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز