خبرگزاری کار ایران

نماینده ناشر در نمایشگاه کتاب مطرح کرد؛

«اشپرینگر» مخاطب ایرانی را می‌شناسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۴۱

نماینده نشر اشپرینگر در ایران از ارائه آخرین کتاب‌های منتشر شده در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ با موضوع مهندسی کامپیوتر، شیمی، مکانیک و ریاضیات برای مخاطبان ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اشپرینگر Springer یکی از ناشران بزرگ بین‌المللی است که کتاب‌های آکادمیک و ژورنال‌های تخصصی علمی را منتشر می‌کند. این انتشارات دارای ۱۷۵ سال سابقه است و مقر اصلی آن در برلین قرار دارد. در حال حاضر، اشپرینگر بزرگترین ناشر کتب علمی به شمار می‌رود. این انتشارات همچنین دومین ناشر بزرگ ژورنال‌های علمی (پس از الزویر) بوده و در حوزه‌های مختلف علمی، فنی، پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی به نشر کتب و مقالات می‌پردازد. این ناشر توسط نماینده خود در بخش ناشران خارجی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد. 

میلاد هنرمند (مدیر و مسئول غرفه نگارستان کتاب آبی در نمایشگاه کتاب تهران که نماینده اشپرینگر در ایران) با اشاره به آنکه جدیدترین کتاب‌های منتشر شده در نشر اشپرینگر را وارد ایران کرده‌اند، گفت: کتاب‌های نشر ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را در نمایشگاه کتاب تهران ارائه داده‌ایم. درواقع بیش از ۱۸۰۰ جلد کتاب که در این سال‌ها منتشر شده‌اند را برای مخاطبان ایرانی عرضه کرده‌ایم. 

به گفته او، این کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف از رشته‌های دانشگاهی گرفته تا مهندسی را دربرمی‌گیرد و فروش کتاب‌ها علاوه بر حضوری و در غرفه این نمایندگی، به صورت مجازی نیز در سایت فروش مجازی در دسترس است. 

«اشپرینگر» مخاطب ایرانی را می‌شناسد

هنرمند در پاسخ به این سئوال که کتاب‌هایی که از نشر اشپرینگر در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شده است بر اساس ذائقه‌شناسی مخاطب ایرانی و درخواست‌های ارائه شده بوده یا آنکه تمام کتاب‌های منتشر شده این نشر در این غرفه ارائه شده است، گفت: بر اساس شناخت مخاطب و درخواست‌هایی که سال‌های قبل داشتیم و همچنین با در نظر گرفتن سفارش‌های جدیدی که از دانشگاه‌ها و دانشجویان داشتیم این عناوین کتاب‌ها انتخاب و ارائه شده‌اند. 

مسئول غرفه نمایندگی نشر اشپرینگر در ایران درخصوص بیشترین درخواست‌هایی که از سوی مخاطبان ایرانی ارائه شده، گفت: درحوزه مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، ریاضیات بیشترین درخواست‌ها را داشتیم که در این میان مهندسی کامپیوتر در صدر درخواست‌ها قرار داشت. البته در حوزه دامپزشکی نیز تعدادی کتاب محدود درخواست داشتیم و در حوزه روانپزشکی نیز درخواست‌هایی داشتیم. 

او با اشاره به آنکه نشر اشپرینگر آلمان تعدادی نویسنده ایرانی دارد که می‌توانند این ناشر را در شناخت مخاطب ایرانی کمک کنند، یادآور شد: عموما این ناشر نسبت به مخاطب ایرانی شناخت دارد و بر اساس این شناخت نیز درصدد انتخاب و ارسال کتاب به ایران بر می‌آید. ضمن آنکه در حال حاضر نیز تعدادی از کتاب‌های موجود، دارای نویسندگان و ادیتورهایی هستند که اصالتا ایرانی هستند. حتا کتاب‌هایی با موضوعیت اسلام و ایران داریم که نویسنده و ادیتور آن‌ها ایرانی هستند. 

هنرمند در پاسخ به این سئوال که اگر چنین نمایشگاهی در کشور دیگری در خاورمیانه برگزار می‌شد ناشر همین عناوین از کتاب‌ها را برای عرضه انتخاب می‌کرد، گفت: بله همین عناوین از کتاب‌ها ارائه می‌شد. اگر اشپرینگر بخواهد به صورت رندوم کتاب‌های منتشر شده خود را برای سایر کشورها ارسال کند، قاعدتا همین عناوین کتاب ارائه خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز