خبرگزاری کار ایران

کتاب «سفر با کاروان» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۱۱۱

کتاب «سفر با کاروان» در قالب سفرنامه به قلم ژوزف فیلیپ پی‌یر فریه منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «سفر با کاروان» اثر ژوزف فیلیپ پی‌یر فریه با ترجمه حسین هژبریان به همت نشر فرزان روز با قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است. 

سفرنامه‌ها از منابع مهمی به شمار می‌روند که می‌توانند در شناخت بیشتر تاریخ دوره‌های مختلف به پژوهشگران کمک شایانی کنند. ژوزف فیلیپ فریه در دورة قاجاریه با انگیزه‌های مختلف از اروپا راهی ایران شد. وی در دوره محمدشاه قاجار به منظور آموزش قوای نظامی ایران به استخدام دولت ایران درآمد، مدت نسبتا زیادی در ایران به سر برد و در مشاغل گوناگون فعالیت کرد. سفرنامه حاضر حاصل سفر وی از بغداد تا هرات است. آشنایی وی نسبت به زبان فارسی و فرهنگ و تاریخ ایران، موجب متمایز بودن سفرنامه اوست، و همین ویژگی می‌تواند هم برای علاقه‌مندان عام به تاریخ ایران و هم برای پژوهشگران تاریخ عهد قاجار، نکات تازه و ارزشمندی داشته باشد. 

درباره فریه و رفتار و مواضع او ابهاماتی وجود دارد که برخی از پژوهشگران را متقاعد نموده که وی برای انگلستان جاسوسی می‌کرده. مهم‌ترین پژوهشگرانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند محمود محمود، فریدون آدمیت و جهانگیر قائم مقامی هستند. 

این کتاب از سیزده فصل تشکیل شده که در ۲۷۶ صفحه به رشته تحریر درآمده. 

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز