خبرگزاری کار ایران

واکنش رییس سازمان سینمایی به انصرافی‌های جشنواره؛

محمد خزاعی: با خرید حق رایت، امکان انصراف ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۰۹۰

رییس سازمان سینمایی با حضور در سینمای رسانه جشنواره فجر به برخی حاشیه‌های این روزها پاسخ داد و تاکید کرد که پس از خرید حق رایت امکان انصراف وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر امروز شنبه ۱۵ بهمن ماه محمد خزاعی به پردیس سینمایی ملت (سینمای رسانه) آمد و در جمع خبرنگاران حاضر و پاسخگوی پرسش‌های آنها شد.

خزاعی درباره بخش بین‌الملل جشنواره گفت: در این دوره جشنواره دستاوردهای خوبی در این بخش داریم و یکی از دلایلی که اطلاعات مربوط به این بخش اعلام نشده است بخاطر جوی است که در داخل و خارج از کشور غالب شده و این احتیاط را می‌طلبید که با توجه به مهمان‌های جشنواره که به شیوه دیگری اطلاع رسانی کنیم. با ورود مهمان‌هایی که در بخش داوری و بازار به جشنواره خواهند آمد، می بینید که امسال نسبت به بعضی دوره‌های گذشته بخش بین‌المللی باشکوه‌تری برگزار خواهد شد و در بدو ورود اسامی آنها اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی درباره انصراف برخی کارگردانهای بخش بین‌الملل هم گفت: وقتی حق رایت فیلم پرداخت می‌شود، حق انصرافی وجود ندارد. در حوزه سینمای داخلی هم همینطور است و بنابراین نمی‌توانند انصراف بدهند. حالا اینکه بعد از ثبت‌نام تحت تاثیر فضایی دیگر قرار میگیرند و بیانیه می‌دهند. موضوع دیگری است وگرنه قبل از حضور در جشنواره اتفاق مهمی رخ نداده است و باید در زمان ثبت‌نام تصمیم می‌گرفتند.

وی افزود: چهار فیلم خارجی که درباره انصراف آنها بحث شده اصلا در بخش رقابتی نیستند و بیشتر یک فضای نمایشی برای آنها وجود دارد. واقعیت جشنواره فجر هم از قبل مشخص بوده و سیاستهای آن معلوم است و دوستان در زمانی که فرم پر می‌کردند حاضر بودند که فیلمشان را در اختیار جشنواره قرار دهند. تعداد فیلم‌های ارسال شده به این دوره آنقدر زیاد بوده که اگر زودتر اعلام می‌کردند ما سریع فیلم دیگری جایگزین می‌کردیم. 

خزاعی درباره برگزاری نشست مطبوعاتی بدون حضور کارگردان گفت: طرف حساب ما در جشنواره تهیه کننده است. در تمام دنیا نیز به همین روال است. در همان سال ۱۳۹۰ هم که دبیر بودم، در جلساتی که با تهیه کنندگان داشتیم اعلام کردیم که آنها باید مشخص کنند کدام عوامل در نشست مطبوعاتی حاضر می شوند و این از اختیارات تهیه کننده است. در این دوره بیشتر از دو مورد نبوده که بدون کارگردان نشست برگزار شده و تاکید دارم که اختیار کامل اثر هنری با تهیه‌کننده است. اگر کارگردان و دیگر عوامل حضور داشته باشند پرسش‌های تخصصی‌تر و بیشتری مطرح خواهد شد، اما به هر حال امسال سال پرحاشیه‌تری بوده و در سال‌های قبل در دوره‌هایی عدم حضور کارگردان باعث میشد که نشست برگزار نشود اما اختیار این موضوع با تهیه‌کننده است و اگر او بگوید که مایل به برگزاری نشست نیست، ما نشست را برگزار نمی‌کنیم و اگر بگوید که فقط عوامل فنی بیایند ما موظف به فراهم کردن شرایط هستیم.

رییس سازمان سینمایی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: امسال با افزایش تعداد آثار مواجه هستیم و حتی می‌توانستیم جشنواره را با تعداد فیلمهای بیشتری برگزار کنیم. خانواده سینما، سینما را دوست دارند و تحریم از عقلانیت نیست و نشانه ضعف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز