خبرگزاری کار ایران

«معماری توسعه، تجربه لی کوان یو و سنگاپور» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۱۲۱

زندگی و اندیشه اقتصادی و مدیریتی لی کوان یو رهبر و بنیانگذار کشور سنگاپور نوین در کتاب «معماری توسعه، تجربه لی کوان یو و سنگاپور» روایت شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «معماری توسعه، تجربه لی کوان یو و سنگاپور» روایتی  از زندگی و اندیشه اقتصادی و مدیریتی لی کوان یو رهبر و بنیانگذار کشور سنگاپور نوین است. این کتاب به قلم علی اشرف افخمی (کارآفرین، سیاست‌مدار، بانکدار) نوشته شده است. 

افخمی در مقدمه‌ای نسبتا مفصل و سرشار از ارقام و آمار اقتصادی دقیق سعی کرده تا پیش از شروع به متن اصلی ذهنیتی در خواننده اثر درباره کشور سنگاپور از حیث مساحت جغرافیایی و توان اقتصادی و نیز کلیدواژه‌ها و جملاتی کلیدی، مطالبی درباره راهکاری توسعه‌یافتگی در جهان و توسعه نیافتگی در ایران ارائه کند که از منظر مدیرعامل سابق سازمان صنایع ملی ایران، معاون سابق وزیر کار و امور اجتماعی، قائم‌مقام سابق رئیس سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل و رئیس هیئت سابق مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قابل اعتنا و نگاه جدی است. 

کتاب در ادامه و در فصل اول روایتی از نخستین و تنها دیدار نویسنده با لی کوان یو ارائه می‌کند که به دنبال دیداری با وزیر امور خارجه وقت سنگاپور در محل این کشور اتفاق می‌افتد و در آن گفتگوی کلامی ویژه‌ای میان او و کوان یو شکل می‌گیرد که خوانش آن بسیار جذاب و قابل اعتناست: 

حدود ۱۲ سال پیش وقتی متوجه شدم که به علت بالا رفتن سن و کمی بیماری، کارایی‌ام کاهش یافته و نمی‌توانم آنطور که دلم می‌خواهد به مردم خدمت کنم، خودم داوطلبانه از سمت نخست وزیری کناره‌گیری کردم. قدرت، آفت بزرگی است و دل کندن از آن خیلی دشوار است. نباید دلبسته آن شد. اینها رازهای رهبری موفق است. 

کتاب در ادامه با روایت نویسنده از بازدیدش از دانشگاه ملی سنگاپور و آشنایی با نحوه تدریس در این مرکز علمی را بازگو کرده و در فصل بعدی خود در قالب مرور سخنرانی برخی از مدیران و همکاران لی کوان یو به این سوال اساسی پاسخ می‌دهد که مدیران ارشد اجرایی و سیاست‌گذار در سنگاپور چگونه فکر می‌کنند و چه نگاهی به توسعه دارند. 

نویسنده در فصل چهارم درباره تجربه شخص لی کوان یو برای ساخت ساحت نوین کشور سنگاپور را با عبارت معماری توسعه مورد توجه و مداقه قرار داده و در ادامه در فصلی مجرا به تحلیل عوامل توسعه سنگاپور از منظر اقتصادی و اجتماعی، آموزش، تدوین قانون و ایجاد امینت، ایجاد زیرساخت، ایجاد رفاه، ایجاد زیرساخت و توسعه سیاست خارجی پرداخته است. 

کتاب در فصل ششم نگاهی به زندگی و شخصیت رهبر فقید سنگاپور انداخته و توسعه فردی در او را مورد توجه قرار داده و در ادامه نیز دیدگاه‌های شخصی وی را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است. 

این کتاب را انتشارات نیستان در ۳۵۵ صفحه با قیمت ۱۸۱۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز