خبرگزاری کار ایران

اسناد مهم جمعیت هلال احمر به کتابخانه ملّی منتقل شد

کد خبر : ۱۳۱۷۰۱۰

اسناد مهم و ارزشمند آرشیوی جمعیت هلال احمر متعلق به دوره زمانی ۱۳۶۱ تا ۱۳۹۲، به مخازن معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتقل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، در اجرای قانون و مقررات اسناد ملّی و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان در حوزه اسناد ملّی ایران، تعداد ۴۳۳ کارتن از اسناد ارزشمند و بسیار مهم جمعیت هلال احمر را پس از ارزشیابی، شناسایی، تفکیک و بسته‌بندی به مخازن اسناد آرشیوی معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتقل کرد. 

اسناد و مدارک انتقالی شامل محتویات مهم در ارتباط با فعالیت‌های جمعیت هلال احمر و اتخاذ تدابیر لازم در مواجهه با بحران‌های ناشی از حوادث طبیعی و ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان در حوادث غیرقابل پیش بینی و طبیعی مانند زلزله و سیل و امدادرسانی، مکاتبات بحران خلیج فارس، لیست دفاتر اسامی اسرا و مفقودین هشت سال دفاع مقدس و غیره است. 

این مجموعه ارزشمند پس از ضد عفونی و آفت زدایی، تنظیم و توصیف، استخراج و ورود اطلاعات در سامانه خدمات آرشیوی، برابر قوانین و مقررات، در دسترس برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و سند پژوهان قرار خواهد گرفت که این امر موجب افزایش غنای محتوایی اسناد و مدارک آرشیو ملّی ایران خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز