خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دستورالعملی از سوی ستاد کرونا برای ورود گردشگران چینی اعلام نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۲۳۸

درحالی که شاهد شیوع سویه جدید ویروس کرونا در چین و همه گیری آن هستیم و بسیاری از کشورها درحال اعمال مقررات سختگیرانه برای ورود گردشگران چینی هستند، ایران هنوز دستورالعمل خاصی برای ورود گردشگران چینی اعلام نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال تغییر سیاست پکن در قبال شیوع ویروس کرونا با افزایش موارد ابتلا به این ویروس در چین روبه رو هستیم، چنانکه دولت محلی چجیانگ در چین هفته گذشته اعلام کرد که این استان روزانه با حدود یک میلیون مورد ابتلا به بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» روبرو است و انتظار می‌رود این رقم طی روزهای آینده دو برابر شود.

کارشناسان شیوع گسترده ویروس کرونا در چین را نتیجه ضعف در واکسیناسیون و کارایی پایین واکسن‌های ساخت این کشور می‌دانند. همه‌گیری «کووید ۱۹» در چین به نگرانی‌ها از احتمال جهش ویروس کرونا و شیوع سویه خطرناک‌تر یا مسری‌تری از این ویروس دامن زده است.

با این وجود دولت چین قصد دارد درهای گردشگری خود را به روی مسافران بین‌المللی باز کند و می‌خواهد محدودیت‌های مرزیِ سختگیرانۀ کووید را برای مسافران ورودی و خروجی حذف کند.

همه این عوامل سبب شد تا بسیاری از کشورها  برای مسافران چینی مقررات سختگیرانه‌تری اعمال کنند.

این درحالی است که بر اساس مقرارت لغو یک‌طرفه روادید که از ۱۳۹۸/۴/۲۵ به اجرا گذاشته شده، اتباع چینی در هر بار ورود بدون روادید به ایران، ۱۵ روز اجازه اقامت دارند. با وجود لغو روادید موجود و شرایطی که شیوع کرونا در چین دارد، ایران هنوز مقررات خاصی برای ورود گردشگران و اتباع چینی به ایران اعلام نکرده است.

علی اصغر شالبافیان (معاون گردشگری کشور) در این خصوص به ایلنا گفت: اعمال هر نوع مقررات برای ورود گردشگران درخصوص ویروس کرونا، نیازمند ابلاغ از سوی ستاد کروناست. تاکنون نیز چنین ابلاغیه‌ای از سوی ستاد کرونا صادر نشده است.

او ادامه داد: درحال حاضر برای ورود گردشگران چینی دستورالعمل خاصی اعمال نمی‌شود و وزارت بهداشت بر اساس پروتکل‌های موجود هر دستورالعمل بهداشتی که دارد، در فرودگاه اعمال می‌کند. معاونت گردشگری نیز در این خصوص ورود نمی‌کند بلکه اگر قرار باشد دستورالعملی ابلاغ شود، از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا به وزارت خارجه اعلام و از طریق سفارتخانه‌ها ارائه خواهد شد. هنوز چنین چیزی ارائه نشده است.

این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که چندی پیش سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای سفر به ایران لزوم ارائه گواهی دو نوبت تزریق واکسن کرونا و تست PCR به مدت ۷۲ ساعت قبل از پرواز وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز