خبرگزاری کار ایران

کتاب «گردشگری خوراک» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۶۶۸

کتاب «گردشگری خوراک» با تاکید بر پیوند میان خوراک و فرهنگ و سفر تاثیرپذیری از ریشه‌های تاریخی و فرهنگی جوامع محلی منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «گردشگری خوراک‌‫ (راهکارهای توسعه گردشگری گاسترونومی در مقاصد‬‌‫)» تالیف بهار بیشمی و محمدرضا داوری به همت نشر تاچارا در ۱۰۴ صفحه با تیراژ ۲۲۰۰ نسخه و با قیمت ۵۹ هزار تومان منتشر و روانه بازار شد. 

گردشگری خوراک یا گردشگری گاسترونومی را نباید معادل رفتن به یک رستوران لوکس و خوردن غذاهای گران قیمت دانست. گردشگری گاسترونومی، یک فعالیت فرهنگی است و گردشگران را در میراث کهن جامعه میزبان غوطه‌ور می‌کند. این شاخه گردشگری، پیوند میان خوراک و فرهنگ و سفر است و از ریشه‌های تاریخی و فرهنگی جوامع محلی تاثیر می‌پذیرد. گردشگری گاسترونومی به طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مرتبط با خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها می‌پردازد؛ از شیوه‌های کاشت و برداشت محصولات کشاورزی به عنوان مواد اولیه غذاهای محلی گرفته تا رویدادهای آیینی مرتبط با غذا. 

خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از چنان ظرفیتی برخوردار هستند که می‌توانند یک جامعه محلی را به یک مقصد گردشگری جذاب و منحصر به فرد تبدیل کنند. کتاب «گردشگری خوراک» سعی دارد با ارائه راهکارهای منسجم و هدفمند، به مدیران و فعالان حوزه گردشگری کمک کند تا ضمن توسعه مناطق مستعد، آن‌ها را به بازار جهانی گردشگری گاسترونومی معرفی کنند. 

این کتاب با فصلی درخصوص رابطه غذا و گردشگری آغاز می‌شود و به توسعه گردشگری گاسترونومی می‌رسد و از تحلیل‌ها و مقایسه‌های مختلف با رقبا می‌گوید و در نهایت توصیه‌های خود را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز