خبرگزاری کار ایران

در نشستی مطرح شد:

ضرورت بررسی ورود مباحث اقتصاد هنر به سرفصل‌های دروس آموزشی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۰۶۸

در نشست محمدعلی کاروان، معاون سرمایه گذاری و اقتصاد هنر صندوق اعتباری هنر با بشری گلبخش رئیس گروه هنر دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی و کارشناسان آن دفتر ضرورت آموزش مباحث مربوط به اقتصاد هنر به نسل جوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

به گزارش ایلنا، در این جلسه که با هدف تعاملات هر چه بیشتر بین صندوق اعتباری هنر و دفتر تألیف کتاب‌های درسی تشکیل شد، بر ضرورت آموزش مبحث اقتصاد هنر، سطح‌بندی و امکان سنجی ورود این حوزه به کتب درسی تاکید شد. 
کاروان در ابتدای این نشست با تشریح وظایف و خدمات  صندوق اعتباری هنر گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت تحت پوشش این صندوق قرار دارند و صندوق خدمات خود را به این عزیزان ارائه می‌دهد. 
وی با اشاره به اهداف نوین صندوق گفت: یکی از مهمترین مباحثی که صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم دنبال می‌کند توجه به رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و توانمند‌سازی فعالان این حوزه است. طی یکسال اخیر مطالعات گسترده‌ای انجام شد و جلسات متعددی با صاحب نظران این حوزه برگزار کردیم.  
معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد هنر تصریح کرد: موضوع اقتصاد هنر و صنایع خلاق امروز در کشورهای توسعه یافته بسیار اهمیت دارد و سهم مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی برعهده دارد. اما در ایران مبحث جوانی است که ضروری است به این مسئله توجه ویژه شود. 
کاروان آشنایی نسل جوان با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر را ضروی دانست و گفت: مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند با به کارگیری مقوله اقتصاد هنر در سرفصل‌های کتب درسی در این زمینه نقش بسزایی ایفا نماید.

 

گلبخش ضمن تشریح فعالیت‌های دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی و توجه به فرهنگ و هنر ایرانی که یکی از مهمترین اهداف آموزشی است بر همکاری و برگزاری جلسات بیشتر با صندوق اعتباری هنر در این حوزه تاکید کرد که در سایه این  همکاری بتوانیم زمینه اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ و هنر کشور را فراهم آوریم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز